13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    WOZ

Microsoft in problemen door ‘gestolen’ Frutiger in Viesta

Weer een probleem met Viesta. Dit keer niet mbt programma’s of functionaliteit.

A ruling from the Office for Harmonization in the Internal Market has found that Microsoft’s Segoe font is nothing but a blatant ripoff of a Linotype font called Frutiger.

De Segoe, een van de fonts die Microsoft wil gebruiken in Vista is een kopie van de Frutiger.

Bijdrager
    So Klear

Het is Vista, niet Viesta. :cry:

je lijkt Peter van Ammelrooy wel… :innocent:

Bijdrager
    tumbadora

zal dus wel Mikrozacht fietstas worden :mrgreen:

denk je echt dat hij zerieuz waz

Bijdrager
    error

Microsoft is er ook al verantwoordelijk voor dat die lelijke Helvetica-kopie ‘Arial’ zo’n succes is geworden. Wie heeft die Segoe ‘ontworpen’?

Sleutelbeheerder
    Night

Noem je dat een probleem? M$ heeft zóveel geld achter de hand; gereserveerd voor lawsuits, dat dat en druppel op ’n gloeiende plaat is. Liggen ze niet echt wakker van hoor, geloof me…

Bijdrager
    Katinka
    ”Night”

…probleem? M$ heeft zóveel geld achter de hand; gereserveerd…

met zóveel geld, dan LAAT je toch een letter ontwerpen? Toon je hart voor de grafische wereld, steun je (jong) talent en verder geen gezeik.

Maar nee, de bedoeling is natuurlijk weer dat iedereen deFrutiger als huisstijlletter pakt. Maar dan fijn de MS Letter voor z’n briefjes en z’n e-commerce…

Bijdrager
    apenstaartje

Wordt tijd dat ze Apple ook eens gaan aanklagen omdat ze Comic Sans van Microsoft hebben zitten namaken.. en dan niet omdat ze een font namaken, maar Comic Sans!!! aargh
    Apple’s ‘variatie’ op Comic Sans heet Chalkboard.

zie voor geschiedenis van Comic Sans:
    http://www.connare.com/comic.htm

Bijdrager
    GoingStrong
    ”error”

Microsoft is er ook al verantwoordelijk voor dat die lelijke Helvetica-kopie ‘Arial’ zo’n succes is geworden.

Een reactie naar mijn hart !!! :) Mijn god wat HAAT ik die lelijke domme Arial !!!

Ik baal er ook vreselijk van dat iedereen het heeft over “gewoon Arial” …. gadverdamme.

De Comic Sans is al om te kokken, maar die Arial is nog erger. :cry:

Bijdrager
    GoingStrong
    ”apenstaartje”

Wordt tijd dat ze Apple ook eens gaan aanklagen omdat ze Comic Sans van Microsoft hebben zitten namaken.. en dan niet omdat ze een font namaken, maar Comic Sans!!! aargh
    Apple’s ‘variatie’ op Comic Sans heet Chalkboard.

zie voor geschiedenis van Comic Sans:
    http://www.connare.com/comic.htm

Nou, eh, als ik mijn even mening mag geven:

CHALKBOARD HEEFT MEER STIJL DAN COMIC SANS !!!!!! :mrgreen:

In deze heb je dan misschien gelijk (dat Apple ook een comic-achtig font wilde), maar Apple kopieert en verbetert. Microsoft kopieert en verkloot. Dat is het verschil!

Bijdrager
    addyboy
    ”GoingStrong”
    ”error”

Een reactie naar mijn hart !!! :) Mijn god wat HAAT ik die lelijke domme Arial !!!

Ik baal er ook vreselijk van dat iedereen het heeft over “gewoon Arial” …. gadverdamme.

De Comic Sans is al om te kokken, maar die Arial is nog erger. :cry:

ik vind comic sans toch wel een tikkeltje erger dan arial..

Bijdrager
    GoingStrong

Allebei lelijk. Maar print eens een normale pagina tekst uit (12 punts) in (A) Arial en (B) Helvetica of (C) Gill Sans. Dan zie je dat de Arial heel hard zuigt als tekstletter. Te zwart, te zwaar, en een mega lelijke hoofdletter R.

Jammer dat de hele wereld ineens heeft besloten dat de Arial een standaard is. :( Om te huilen.

Bijdrager
    WOZ

Idd. Maar toch wel mooi dat ze nu ‘aangepakt’ worden voor het stijloos kopiëren.

Frutiger™ by Linotype (23 Styles) € 21.00 each style

Nou hebben ze niet de hele familie, maar kan toch aardig aantikken als je de oplage van de CD’s in ogenschouw neemt. Mwoah. Plus de ‘bad publicity’.

De Comic Sans, tja ik begreep dat deze nooit ontworpen is waarvoor hij nu wordt gebruikt:

http://bancomicsans.com
    In 1995 Microsoft released the font Comic Sans originally designed for comic book style talk bubbles containing informational help text. Since that time the typeface has been used in countless contexts

Die arme ontwerper… :sealed:

Bijdrager
    Stroop

Het is Vista, niet Viesta.

je lijkt Peter van Ammelrooy wel…

Peter van Ammelrooy ja!
    Laten we het daar eens over hebben.

De slechtst geïnformeerde papegaai van het Nederlandse journaille.

Copy/paste de persberichten van Microsoft, en noemt de gapende hiaten in Windows nog steeds ‘weeffoutjes’.

nou ja. laat ook maar.
    off topic/

:sealed: :sealed:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.