30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Microsoft flikt het weer (Macbook Air killer)

Ze blijven verbazen daar in Seattle (sorry Redmond).

Briljant ook die laag stof. Eindelijk van het koude-klompjes probleem waar Apple ons al 15 jaar mee opscheept af. Beetje het oude “Pismo” gevoel.

Bijdrager
    GoeieDag

Houd me vast, want ik val van m’n stoel van deze killer…8-O

Bijdrager
    computer space

Je hebt gelijk Goeie Dag. Dit was ook wel heel makkelijk. De MBAir is al 7 jaar over de datum.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    Shmoo

Wat ik mij afvraag, dat vilt -achtig stofje op de topcase wordt dat niet extreem vadsig na verloop van tijd?

En 999.- voor het instapmodel, wat kost het 8GB model?

Moderator
    Night

Ja natuurlijk wordt dat stof vies (en dat blijft dan ook vies)

Bijdrager
    fred44nl

kun je daar ook een Hackintosh van maken ??

Bijdrager
    Furbz

Ik mis het punt waar we verbaasd over moeten zijn…
    Geen Fappening 3.0 Dees machine.
    Dat filmpje toen van de Surface Studio was wel echt episch.

Anoniem
    Night op 02 mei 2017

Ze gebruiken alcantara, daar wordt niet vies.

Bijdrager
    Shmoo

Het is gewoon een prima laptopje zoals de Air ook was. Enige verschil is, is dat de Air al een tijdje aflopende zaak is en zich bewezen heeft. Daar liggen er al weer 80 miljoen honderd duzend van bij Apple in de afvalcontainers om er volgens iPhones van te maken voor jullie lelijke kwibussen – en dit ding van Microsoft heeft nog niet eens prijs of leverdatum.

Verder is het natuurlijk extreem mooi gemaakt. Je moet Microsoft credits geven voor die hele unieke eigen manier van bouwen die ze de laatste tijd doorvoeren, ook in hun software. Je kunt nergens zeggen, wacht eens even dit is van Apple of iemand anders gejat, ze doen het helemaal zelf en kijk eens wat voor mooie line-up aan complete producten ze hebben staan. Ze lijken allemaal op elkaar. Het zouden broertjes, zusjes en vaders kunnen zijn, one happy familie aan producten. Kijk eens bij Apple in de line-up op dit moment dan ga je huilen hoeveel verschillende stijlen (jaargangen) qua design er op dit moment verkocht worden als ‘huidige’ nieuwe computers en devices. Wanneer je vroeger geen premium prijzen wilde betalen dan moest je niet bij Apple zijn maar gewoon iets anders uitzoeken. Tegenwoordig krijg je dan bij Apple een device van een aantal jaargangen geleden en kan ook jij cool zijn.

Elk bedrijf heeft tegenwoordig een Jony Ive in dienst, zo lijkt het.

Bijdrager
    KarelWillem
    Zakske op 02 mei 2017
    Night op 02 mei 2017

Haha, right. Wel eens een oude Lancia e.d. van binnen gezien.

Dat wordt niet vies nee.:mrgreen:

Bijdrager
    Soulshaker
    Shmoo op 02 mei 2017

Wat ik mij afvraag, dat vilt -achtig stofje op de topcase wordt dat niet extreem vadsig na verloop van tijd?

En 999.- voor het instapmodel, wat kost het 8GB model?

Euro prijsjes van Frankrijk.

Tussen de 1449 (i5) en 1799 euro (i7)

Bijdrager
    Shmoo

Daar heb je ook een nieuwe voor. Dat vind ik veel geld zo’n computertje en dan moet je je wijf ook nog je laptop zo nu en dan laten stofzuigen omdat er een kleedje op het toetsenbord ligt.

Bijdrager
    Hermanko

 versus Microsoft al tientallen jaren concurrenten en nu 2017 lijkt Microsoft zelfs in design een voorsprong te nemen… De leiding van  is verouderd.

Bijdrager
    McMeller

Het is maar goed dat ze de software niet laten zien.

Bijdrager
    goulashkanone
    Zakske op 02 mei 2017
    Night op 02 mei 2017

Alcantara is ook gewoon een stof hoor.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Met die S-versie van Windows (waarmee deze toestellen komen) kan je enkel apps uit de store installeren. Voor de pro-versie moet je €50 betalen. Dan kan je ook buiten de store apps installeren.
    ??

Bijdrager
    KarelWillem

Als je een MacBook koopt, kun je alleen iets aansluiten als het USB-C is, en je niet toevallig ook wilt opladen.

Wil je dat anders zien, dan kost dat geen 50 euro, maar een veelvoud van dat bedrag.(n)

Zie je de overeenkomst?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien moet je eens het hele EDU-event kijken. Dan begrijp je misschien beter waarom Microsoft deze computer heeft gemaakt.

Dat het een Mac alternatief moet zijn dan maken wij er van. Microsoft richt zich met dit ding heel erg op de klaslokalen + Google Chromebooks die daar (USA) erg in trek zijn.

Anoniem
    Shmoo op 04 mei 2017

Microsoft richt zich met dit ding heel erg op de klaslokalen + Google Chromebooks die daar (USA) erg in trek zijn.

Geloof het zelf. Alsof scholen in plaats van een Chromebook van $250 nu laptops met Windows S voor $1.000 gaan kopen. Dan kunnen ze net zo goed MacBook Airs kopen, alleen hebben scholen daar helemaal geen geld voor.

Bijdrager
    Shmoo

Dan niet. Zo’n computer tonen ze tijdens een speciaal EDU event, ze houden een heel verhaal over opleidingen, toekomst en hoe ze hun scholenprogramma (software) een redesign hebben gegeven waardoor je deze computer met een USB stickie in 15 seconde kunt installeren of voorzien van alle instellingen zoals WiFi en gebruikersrechten door simpelweg even te prikken en 15 seconde later de USB er weer uit te trekken. Ze hebben een pilot gedaan met een school in Colorado en daar installeerde 2 IT-mensen zo’n 600 toestellen in een weekend.

Maar goed, al die praat is natuurlijk flauwekul en dat vertellen ze consumenten-consumenten omdat? Ze komen natuurlijk met Windows S —> Soul –> Student –> Secure omdat ze consumenten hun systeem helemaal dicht willen timmeren en al hun vrijheid weg willen nemen terwijl die mensen waarschijnlijk voorheen een gewone Windows versie gebruikte en er dus op achteruit gaan.
    Je kunt er standaard niet eens Google Chrome op installeren of de zoekmachine in de standaard Edge browser van Bing naar Google veranderen. Nee, natuurlijk dat zijn consumentenproducten ja en dat heeft niets te maken met studenten die je op school minder vrijheid wilt geven zodat ze niet zomaar alles kunnen doen op de computers van school.

Sure.

Bijdrager
    Shmoo

Heeft Apple niet vorig jaar een aantal scholen voorzien van 12″ Retina MacBooks en overgebleven MacBook Air 11″ omdat deze scholen geen iPads wilde hebben.

Er staat niet elke school moet 1000,- computers aankopen.

Anoniem

Dit is gewoon een luxueuze proof of concept, net zoals de Chromebook Pixel van Google… die geheel toevallig ook $1.000 kost. Windows 10 S draait prima op budget hardware, dus scholen zullen opteren voor een goedkope laptop met Windows 10 S van Dell of HP. Die heb je al vanaf ongeveer $190.

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat de doelgroep voor deze laptop is…

Bijdrager
    Soulshaker

Dit is voor de studenten , maar dan eerder die van 17 tot 22 jaar.

Journalisten zijn in ieder geval enthousiast over deze nieuwe surface

Dan zou je je ook kunnen afvragen of je er MacOS op kunt zetten:)

Bijdrager
    Shmoo

Ik vind dat Tom Warren van The Verge altijd wel sterke reviews geeft. Dan krijg je dit soort dingen.

Anoniem
    Soulshaker op 04 mei 2017

Journalisten zijn in ieder geval enthousiast over deze nieuwe surface.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben onder de indruk van wat Microsoft in elkaar heeft geschroefd, maar ik zie de beoogde doelgroep niet. Voor studenten hoger onderwijs is het wellicht een leuk apparaat, maar ze leveren het met Windows 10 S én het is fucking duur. Voor 8GB extra RAM vragen ze $600 + tax, dat zijn prijzen waar zelfs Apple zich niet aan waagt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    KarelWillem op 04 mei 2017

Als je een MacBook koopt, kun je alleen iets aansluiten als het USB-C is, en je niet toevallig ook wilt opladen.

Wil je dat anders zien, dan kost dat geen 50 euro, maar een veelvoud van dat bedrag.(n)

Zie je de overeenkomst?

Als je veronderstelt dat omdat een banaan en een kuiken allebei geel zijn, het ook allebei fruit is, dan wens ik je veel succes met die smoothie morgenvroeg;) .

Bijdrager
    Soulshaker
    Zakske op 04 mei 2017
    Soulshaker op 04 mei 2017

Journalisten zijn in ieder geval enthousiast over deze nieuwe surface.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben onder de indruk van wat Microsoft in elkaar heeft geschroefd, maar ik zie de beoogde doelgroep niet. Voor studenten hoger onderwijs is het wellicht een leuk apparaat, maar ze leveren het met Windows 10 S én het is fucking duur. Voor 8GB extra RAM vragen ze $600 + tax, dat zijn prijzen waar zelfs Apple zich niet aan waagt.

Ik zie windows 10 s ook niet veel gebruikt worden op de meeste van die laptops , veel zullen de gratis upgrade naar win 10 pro in dit jaar zeker gebruiken . daarna kost het een paar tientjes , ook niet onoverkomelijk. En als MS een beetje volgt naar wat hun gebruikers doen , komt de standaard win 10 versie vast wel.

De topversie is ook te duur , akkoord. Enkel voor 8GB en dubbele ssd van 512GB is 2.500 euro echt wel teveel.
    Maar de i5 en de i7 met 8GB ram vallen in de normale prijscategorie van premium laptops . Ik zie die dan ook het meest verkocht worden.

Bijdrager
    sanderman

Wel leuk, er zijn wat maanden voorbij, en dan zie je opeens dit in de google resultaten:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Volgens mij ligt dat in gelijke mate bij de gebruiker als bij de materiaalkeuze. Vergeet immers niet dat de MacBook (2006-2010) hier ook last van hadden:

Sommige mensen moesten hun MacBook om de maand schoonmaken, terwijl anderen -waaronder ikzelf- nooit ergens last van hebben gehad.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.