7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

Microsoft Entourage probleem -> OPGELOST!

Deze morgen start ik zoals gewoonlijk Entourage op, en bij het ophalen van de emails duur het wat langer dan normaal.

De eerste email komt binnen, maar wanneer ik die wil bekijken blijft het systeem hangen, ik kan naar andere vensters gaan, maar nieuwe commando’s doet de mac niet meer.

Enkel aan/uit via de knop op de mac zelf werkt nog om te herstarten.

Die welbepaalde email is waarschijnlijk corrupt om een of andere reden, maar hoe krijg ik deze verwijderd, ik kan geen emails meer ontvangen heb ik reeds getest!

Tim

Bijdrager
    servir frais

update : ik krijg nu emails binnen maar iedere email die ik selecteer in de reeds ontvangen emails kan ik niet meer bekijken, ik krijg direct de strandbal te zien en dit blijft zo ook na enkele minuten!

Owee Owee wie kan me helpen!

servir frais

Bijdrager
    Ferdinand

helpt het opnieuw opbouwen van de entourage database misschien?
    Alle office programma’s sluiten en dan met een bepaalde toetsenkombinatie entourage opstarten die dan de database opbouwt.
    Helaas voor je weet ik niet welke toetsenkombinatie je moet gebruiken, maar die staat wel in je helpfunctie

Bijdrager
    El_Koffie

Hoe groot is je database?

Het kan zijn, dat je je e-maisl niet meer kunt bekijken, omdat de database aan z’n limiet zit.

Bijdrager
    MacMartino

Hello,

Tsja: als entourage eenmaal met kuren begint raad ik aan een nieuwe database
    te maken door een nieuwe identiteit aan te maken. Je kunt dan wisselen tussen
    je oude (corrupte) en de nieuwe; voordeel is dat je dus niet de oude database meer
    aanvult maar m nog wel kunt bekijken.

Het crashen komt door een deel van de database dat kapot is. Je kunt het trachten te
    herstellen, maar dat lukt vaak niet. Ik heb het toevallig nu ook en het is erg lastig.
    Bij mij gebeurt het alleen als je op datum sorteert, niet als je op contactpersoon sorteert.
    De corrupte regels (vaak grijs weergegeven) kan je meestal niet verwijderen.

Maar, maak eerst een backup van je database. Waarschijnlijk is ie groot en Entourage
    gaat problemen geven als het rond de 3,8 GB groot is.
    Na backuppen moet je opstarten met een bepaalde toetsencombinatie: je kunt dan je
    database Rebuilden, dus herstellen.
    >
    You should rebuild the database only if you have problems starting Entourage or viewing, opening, and storing items. For more information about rebuilding the database, see About rebuilding the database.
    1. Quit all Microsoft Office programs, including Entourage.
    2. With CAPS LOCK off, hold down OPTION and start Entourage.
    3. In the dialog box, do one of the following:
    • To optimize data storage and reduce the size of the Entourage database, click Typical Rebuild.
    • To fix corrupted data and reduce the size of the Entourage database, click Advanced Rebuild.
    Caution Some of your data might be lost if you choose the Advanced Rebuild option. You should use this option only if you have already performed a typical rebuild and continue to experience problems starting Entourage or storing data.
    4. Click Rebuild.
    Note When you rebuild the database, Entourage adds two files to your identity folder in the Documents/Microsoft User Data/Office X Identities folder: Old Database and Old Database Cache. After you determine that rebuilding the database fixed the problems, you can move these files to the Trash or keep them as a backup copy of the database.

Nogmaals, na dat rebuilden raad ik je aan een nieuwe identity aan te maken voor je komende
    mails. Dat vermindert de kans op toekomstige crashes (heb ik al een paar maal gehad).

Succes

Bijdrager
    michelvdb

Zet deze URI in je bladwijzers http://www.entourage.mvps.org/index.html

Bijdrager
    servir frais

oké het probleem was tweezijdig bleek;

eerste probleem waren twee corrupte emails van gisterenavond laat en eentje van diezelfde persoon van vanmorgen vroeg, die hij opnieuw had verstuurd maar met extra info…

Die emails heb ik dan kunnen verwijderen door mijn enkele ‘testmailtjes’ te sturen en dan een selectie te maken met inbegrip van de corrupte emails en deze te deleten!

tweede deel van het situeerde zich in op gebied van lettertypes, de server waarop ze staan wordt automatisch iedere morgen ingelogd op mijn mac.
    Om één of andere reden was dit niet gebeurd, en iedere app die met suitcase werkte op een of andere manier wou dus niet opstarten of niet correct werken.

Toen ik plots zag dat geen enkel font geactiveerd werd in suitcase, bleek ik al vlug door te hebben dat de server niet automatisch was ingelogd.

Heel wat miserie met een toch simpele oplossing.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.