2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Gene

Microsoft certificaten

Hoe kan ik microsoft certificaten laten werken in OS X?

Ik studeer aan de hoge school zuyd en sinds afgelopen zomervakantie werken ze hier met een “beveiligd” draadloos internet netwerk. Het geheel is gebaseerd op windows progamatuur. Maar er moet toch ook een manier zijn om deze certificaten in OS X te laten werken of om deze te omzeilen. Airport herkend het signaal en ik dit ook selecteren. Via Firefox heb ik betreffende certificaat gedownload, dit moet een mede scholier ook installeren op zijn windoos machine.

Op dit moment heb ik Airport als volgt in gesteld:
    beschrijving: 802.1x-configuratie
    netwerkpoort: airport
    gebruikersnaam: (inlogcode om op het netwerk te komen, dit heb ik)
    wachtwoord: *******
    draadloosnetwerk: (netwerk waar ik volgens de IT medewerker op moet inloggen)

identiteits controle (das het probleem, denk ik)
    TTLS
    TLS
    EAP-FAST
    PEAP
    LEAP
    MD5

Zelf ben ik niet zo’n held in al die protocollen, op school kunnen ze me ook niet echt helpen. Ze zijn daar geheel windoos minded en hebben geen ervaring met OS X en Linux.

Maar goed, we hebben iedere instelling geprobeerd en ook instellingen proberen na te bootsen. Helaas heeft dit tot niets geleid. Zelf was ik aan het denken om het certificaat op te nemen in de sleutelhanger: TLS instelling vraagt erna en kan dat betreffende certificaat daar niet in herkennen. Er is dus een manier om het certificaat te omzeilen, maar hoe? Op de macstudent site staat geen infromatie. Er staat hier op het forum wel wat over, maar niet met deze vraag. De topic starter is het uiteindelijk via Bootcamp gelukt. Maar das in mijn ogen geen oplossing.

Ik mis dus ergens een instelling of er zal een andere manier moeten zijn. Iemand die me kan helpen, of tips heeft?

Met deze uitkomst zou het dus mogelijk moeten zijn om een soort handleiding te schrijven voor andere studenten die ook graag met een Mac computer op school willen internetten. Ik kan trouwens wel in alle andere schoolse software komen vanaf mijn thuis adres: harde schijf geheugen, outlook mail, schoolwebpagina, blackboard.

mzzl
    Gène

Bijdrager
    iJoost

Volgens mij heeft Airport geen voorziening om op een op basis van client certificaten beveiligd draadloos netwerk te kunnen gebruiken. (Maar mocht iemand hier weten dat het toch kan (en hoe dan) dan ben ik daar nieuwsgierig naar.)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.