8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dems

Microsim met adapter

Werkt het als ik mijn microsim van mijn iPhone 4 gebruik met een micro-sim adapter in een gewone nokia stop?
    Ondersteunt ie dat?

Bijdrager
    Dickie

zou niet weten waarom niet, in grote lijnen is een micro sim niet anders dan een normale sim.

Bijdrager
    Dems

Heb hier echt oeroude nokia liggen, zou die er mee werken?

Bijdrager
    Trat

Werkt die met een 3G / UMTS-simkaart?

Bijdrager
    Dickie

@Trat Heb je voor 3G of UMTS een andere SIM ? En zou het niet zo zijn dat dat alleen de andere kant op problemen geeft, oftewel wanneer je een te oude SIM wilt gebruiken in een 3G / UMTS toestel waardoor je die verbinding niet aan kunt? (het is een oprechte vraag he, geen sarcasme;) )

Bijdrager
    Trat

Een UMTS-sim is anders ja en werkt op oeroude GSMs niet. Als deze niet werkt zal een microsim met adapter ook niet werken ja…

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Waar zou je dat willen proberen dan? je hebt voor een tientje tegenwoordig al een ‘werk’ telefoon als het je daarom zou gaan. Ik weet iig wel dat mijn huidige sim (verknipt voor iPhone 4 in plaats van microsim te bestellen) het niet meer doet in mijn pocketline gripz toestel. Die kwam ik namelijk een jaar geleden tegen in een oude doos. Dat is een toestel van 12 jaar oud, die goeie oude tijd dat SMS gratis was.

Bijdrager
    XeroX

Het werkt perfect, ik heb in mijn iPhone 4 een verknipte sim van Proximus steken en die werkt perfect met adapter in mijn oude Nokia (die ik nu als ‘vervang’-toestel gebruik). Maar waarom probeer je het niet gewoon? Je zal snel weten of het werkt..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.