13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    verhoevenw

microSD Adaptor MacBook Pro

Graag zou ik mijn MacBook Pro – SSD 256GB (model 2009) met wat extra opslag (voor films) uitbreiden. Heeft er iemand ervaring met zo’n microSD Adaptor die je in de Sleuf voor SDXC-kaart kunt stoppen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dan is dit wellicht een betere keus:
    http://www.iculture.nl/tardisk-pear-extra-opslagruimte-macbook/

Hierdoor krijg je een soort Fusion Drive. Geen uitbreiding van, maar samenwerking mét je SSD dus. Je SSD wordt dus daadwerkelijk 128 of 256 GB ‘groter’.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Niels

De Tarkdisk is inderdaad het betere alternatief, maar…
    – Niet handig als je de SD kaart lezer ook regelmatig voor SD kaarten van bijvoorbeeld een camera gebruikt.
    – Als je de Tardisk verwijdert zijn bepaalde bestanden niet meer bereikbaar door het Fusion Drive principe. Ik weet niet of je de Tardisk ook zonder Fusion Drive kunt instellen (lijkt me wel).
    – Vrij prijzig.
    – Er gaan op dit moment enkele verhalen rond van ‘gesmolten’ SD-kaart lezers. Kennelijk zijn deze niet bestand tegen intensief gebruik.

Ik heb zelf de Nifty Minidrive, deze heeft naast bovenstaande nadelen ook als nadeel de langzamere Micro-SD kaart. Ik gebruik m dus alleen als reserve capaciteit als ik op reis ga.

Aangezien je een 2009 model hebt kun je er ook voor kiezen je optische drive om te wisselen voor een extra HDD/SSD. Het is hierbij natuurlijk afwegen of en hoe vaak je de superdrive nog gebruikt. De superdrive die je uit je macbook haalt kun je dmv een enclosure dan altijd nog extern via USB aansluiten.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Niels.

Bijdrager
    verhoevenw

Bedankt voor de waardevolle tips, de DVD-drive zou ik toch nog willen behouden. De Nifty Minidrive lijkt mij alvast een (betaalbaar) alternatief!

Bijdrager
    Lang Lid

Ik ben erg blij met mijn Nifty hoewel de prijs daarvan ok is moet je voor een snelle micro SD card van 128 Gb nog wel een hoop geld neerleggen. Ik heb dus voorlopig nog even een 32Gb kaartje er in. Opslaan van grotere bestanden duurt een paar seconden langer maar het is het waard. Ergens op het internet zweeft er een .icns bestandje rond (Desktop Icon) waarmee je de Nifty een eigen icoontje op je buroblad kan geven. Erg handig.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Lang Lid.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Lang Lid.

Bijdrager
    verhoevenw

Ik zou voor de 128GB willen gaan, wel merk van kaartje raden jullie mij aan.

Bijdrager
    KarelWillem

Ga in ieder geval voor de hoogste snelheid. Dus geen SDXC [1] kaartjes.

Maar zoiets: http://goo.gl/CbFB0h

Bijdrager
    verhoevenw

@karelwillem bedankt voor de link, ik wist niet dat er in zo’n kaartjes ook verschillende snelheden bestaat;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Oh, dat wil je niet weten.:) Er zijn héél veel verschillende soorten en en snelheden.

Moderator
    Night

Bijdrager
    verhoevenw

@night, mooi en betaalbaar. Bestaat blijkbaar niet voor het model waar ik op werk:(

Moderator
    Night

Ik weet niet hoe diep het connectorslot is van de MBP 2009… Misschien dat hun support-afdeling jou daarbij kan helpen.

Bax-shop verkoopt ze ook; bestel je gewoon alle maten en stuur je degenen terug die niet werken.:-P

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Night.

Bijdrager
    Niels

Datzelfde geldt voor de nifty, die is er ook in verschillende maten.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.