4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sawtooth

Microfoonvolume in Skype

Ik plaats dit topic maar even hier, omdat het feitelijk gaat over de software die het microfoonvolume van de Imac regelt, binnen OSx dus..

als ik bel met Skype dan zet de microfoon zich uit zichzelf harder, dus de volume slider beweegt naar rechts. Dat is redelijk irritant want dit werkt echos tijdens het telefoongesprek in de hand. Iemand een idee hoe dit komt?

Bijdrager
    CaDoc

In eerdere versies van Skype kon je deze automatische geluids-instelling nog uitzetten (Windows-versie) maar in de nieuwere Mac versie lukt dat niet.

Weet maar één oplossing: koop een USB-headset… (heb ik ook gedaan :) en Skype nu met veel plezier).

Bijdrager
    PoBoG4
    ”sawtooth”

Ik plaats dit topic maar even hier, omdat het feitelijk gaat over de software die het microfoonvolume van de Imac regelt, binnen OSx dus..

als ik bel met Skype dan zet de microfoon zich uit zichzelf harder, dus de volume slider beweegt naar rechts. Dat is redelijk irritant want dit werkt echos tijdens het telefoongesprek in de hand. Iemand een idee hoe dit komt?

Ik heb een tijdje hetzelfde probleem gehad met mijn powerbook. De built in microfoon echoot gewoon teveel op de speakers. Dus als ik koptelefoon aansluit is het probleem bij mij verholpen.
    Als je in voorkeuren (preferences) kijkt bij geluid (sound) dan kun je daar je ingbouwde en externe microfoon zien. In de voorkeuren bij Skype kun je ook aangeven welke deze moet gebruiken. Wellicht een idee om een externe microfoon te gebruiken of interne microfoon met koptelefoon.
    Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord. (ik weet namelijk niet op wat voor machine je werkt). Succes!

Bijdrager
    juniper rose

Ik had precies hetzelfde probleem. Ik ben er niet achter gekomen hoe het precies kwam maar ik heb ook gekozen voor een externe volume regelaar en meteen maar een hele mengpaneelactie met microfoon en koptelefoon aangesloten. Maar een USB headset kan ook 8)
    JR

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.