5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    M60BOY

Microfoon MBP 13" Werkt niet op mac wel op win7 bootcamp

Hallo, zoals mijn titel het al zegt,
    Mijn interne microfoon van mijn Macbook Pro 13″ 2012 werkt niet (meer) op mijn mac (Maverix).
    Ik gebruik het wel gewoon regelmatig op windows 7 bootcamp (Teamspeak etc)
    Ik heb het geprobeert te zoeken maar vond geen oplossing..
    In Systeemvoorkeuren>Geluid>Invoer staat er Externe Microfoon en WavTap..
    Ik heb geen idee wat WavTap is, had het ook met behulp van mijn vorige topic verwijdert maar nu zie ik dat het terug is.

Bijdrager
    BoniMacX

en als je even googled op ‘WavTap’ heb je nog geen idee wat het is?? nochtans direct te vinden hoor: http://www.appletips.nl/wavtap-eenvoudig-alle-afgespeelde-audio-opslaan/
    google zelf zo is: ‘how to uninstall wavtap’ en je zal zien dat het wel wat uitzoeken vereist.

De storing is niets hardwarematigs, da’s al zeker. Anders zou de microfoon op win7/bootcamp niet werken.

Bijdrager
    M60BOY

Ik heb nooit de intresse gehad om uit te zoeken wat WavTap is, anders had ik dat idd ff ge’googled.
    Zoals ik zei, bij mijn eerdere topic werd ik al verwijst naar enkele sites om WavTap te verwijderen,
    maar het blijkt dat het terug is gekomen door een of andere manier.
    Ik weet niet of WavTap of iets anders mijn probleem veroorzaakt, daarom zoek ik hier hulp.
    Btw ik wist niet zeker waar ik de topic moest starten, als het hier verkeerd is mijn excuses.

Edit: Hoort er geen “interne microfoon” te staan ipv “externe microfoon”?

Bijdrager
    M60BOY

Nu ff iets heel doms.. Ik heb meestal mijn headphone in mijn mac..
    Ik vond het zo raar dat er externe ipv interne microfoon stond..
    Net besefde ik dat mijn headphone ook een microfoon heeft..
    Dus plugde ik het eruit en zag dat er weer interne microfoon stond.

Maar nu is de vraag dus, ik wil van mijn interne microfoon gebruik maken terwijl ik een headset aangesloten heb.
    Dit werkt prima op Bootcamp.

Bijdrager
    valentijn12

Mavericks herkent de koptelefoon als een “headset” zo kun je daar dus heel makkelijk de microfoon van gebruiken. Als je dit niet wilt lijkt mij de makkelijkste oplossing een koptelefoon te gebruiken zonder microfoon (bijvoorbeeld apple oortjes die bij een ipod geleverd worden).

https://discussions.apple.com/message/18074242#18074242
    Hier hebben mensen hetzelfde probleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.