7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    weazel

Microfoon: Ik hoor mezelf dubbel

Ik heb m’n microfoon aangesloten op m’n mac.
    Om mezelf te kunnen horen, heb ik het programma ‘Line-in’ aangezet.

Ik hoor mezelf wel, maar een fractie van een seconde later. Ik hoor mezelf dus dubbel. Dat is wel irritant.

Op een PC heb ik hier nooit problemen mee. Je zou zeggen dat ’n G5 dan ook niet moeilijk zou moeten doen…

Bijdrager
    joepie

hoi, heb ik ook last van gehad. Nu niet meer. Ik gebruik Labtec mic op de USB. Ingaand volume op helft en uitgaand volume over de boxen ook op ongeveer 50 %. Ik hoor mezelf niet meer praten. Gebruik je wel een mic met eigen versterker? Volgens mij moet dat wel als je line in gebruikt. Een gewone mic met jackplug werkte althans niet bij mij op m’n quicksilver MDD. Ik weet dat een setjes zonder eigen voeding het vaak gewoon doen op Win-PC bakken. Veel succes!

Bijdrager
    weazel

Ja, mijn mic loopt via een mengpaneel.
    Op dat mengpaneel zijn meerdere mics + CDspelers aangesloten.
    Dus USB heb ik niks aan.

Toch absurd dat zoiets niet via de audio-ingang kan :(

Bijdrager
    joepie

ja, maar dat betekend dat jouw mengpaneel wel een aktief signaal afgeeft, dus een egepowerde mic is. Dan mag je idd verwachte dat het hele zaakje via line-in gewoon werkt. Eigenlijk ben ik dan ook overvraagd….

Bijdrager
    earnst jelke

via welk progamma wordt je geluid verwerkt? Bij de meeste progamma’s kun je de latency (=vertraging) instellen.

Bijdrager
    LEXY

Gebruik gewoon de afluistering van je mengpaneel. Zo doe ik dat ook met mijn radio gebeuren.

Bijdrager
    linpaws
    ”weazel”

Ik hoor mezelf wel, maar een fractie van een seconde later. Ik hoor mezelf dus dubbel. Dat is wel irritant.

Welk programma gebruik je om je stem op te nemen ?

Het kan zijn dat je de monitoring uit moet zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.