4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    All-Father

Microfoon disablen

Ik heb aan mijn Mac mini een externe USB microfoon hangen en een webcam waar een microfoon zit. Meestal heb ik mijn Airpods in de wanneer dat het geval is, dan hangen er dus 3 microfoons aan mijn Mac. Ik merk dat de Mac er vaak moeite mee heeft om een keuze te maken welke microfoon er gebruikt moet worden. Het lijkt er op dat mijn vooral de voorkeur heeft voor de microfoon in de webcam en die is echt slecht. Het komt dus vaak voor dat ik van collega’s te horen krijg dat ik onverstaanbaar omdat de Mac dan weer besloten heeft het geluid op te nemen via de webcam….
    Ideale situatie zou dus zijn: als ik airpods aan heb dan moet de microfoon van de airpods actief zijn en anders de externe microfoon en die van de webcam dus nooit. De webcam zelf heb ik wel nodig voor het beeld.
    Iemand een idee of ik op de een of andere manier de microfoon van de webcam kan deactiveren?

Sleutelbeheerder
    Night

Je kan bij Systeemvoorkeuren → Geluid → tabje ‘Input’ toch gewoon kiezen welke microfoon je wil gebruiken?

Bijdrager
    All-Father

<p class=”cite”>Night op 8 januari 2021 om 17:29</p>
    Je kan bij Systeemvoorkeuren → Geluid → tabje ‘Input’ toch gewoon kiezen welke microfoon je wil gebruiken?

Dat klopt maar dat switcht steeds. Waarschijnlijk doordat wanner ik mijn airpods opberg in de laadcase, dan kiest de Mac automatsich een andere.

Sleutelbeheerder
    Night

Klopt, en dan kun jij weer kiezen welke mic je dan wil gebruiken. Een Mac heeft geen glazen bol, dus kan niet raden welke je wil gaan gebruiken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.