9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    12Mac

Microfoon aansluiten

Ik heb een headset gekocht (creative HS-400) om te gebruiken in games.
    Nu pakt mijn iMac onder OSX 10.5 het niet.. De ingebouwde microfoon bovenop doet het prima, maar als ik invoer de audio invoerlijn selecteer komt er geen geluid door. Dat terwijl de microfoon het wel degelijk doet, ik heb hem getest op een voice recorder.

In windows is het nog wat vreemder, daar dor de interne microfoon het ontzettend slecht (eigenlijk gewoon niet) en werkt de invoer ook niet. (ondanks dat ik de lijnen vol open heb staan.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je al eens geprobeerd om “Line in” te kiezen ?
    System Preferences –> Sound –> Input –> Line In

HS-400

Bijdrager
    12Mac
    ”Pieterr”

Heb je al eens geprobeerd om “Line in” te kiezen ?
    System Preferences –> Sound –> Input –> Line In

HS-400

Jazeker, dat is het eerste wat ik geprobeerd heb.:)

Bijdrager
    Pieterr

En de input volume slider heb je toen ook helemaal naar rechts getrokken, terwijl je je longen droogschreeuwde?

Bijdrager
    Nikita

Dat komt omdat die poort achterop je Mac een Line-in is, en geen Mic-in… Daarvoor moet je zo’n kastje hebben als de iMic van Griffin (correct me if I’m wrong) of een versterkte microfoon.

Bijdrager
    12Mac
    ”Pieterr”

En de input volume slider heb je toen ook helemaal naar rechts getrokken, terwijl je je longen droogschreeuwde?

Jazeker, alhoewel niet zo hard dat de buren het konden horen, maar hard genoeg. Geen enkel balkje lichte op.

Bijdrager
    12Mac
    ”Nikita”

Dat komt omdat die poort achterop je Mac een Line-in is, en geen Mic-in… Daarvoor moet je zo’n kastje hebben als de iMic van Griffin (correct me if I’m wrong) of een versterkte microfoon.

Kijk, dat is nou nog eens een leuke tip….. Waar kan ik zo’n kastje kopen en hoeveel gaat dat kosten? Of kan ik de kopteefoon dan beter gewoon terugbrengen?

40 euro dus…. zijn er niet gewoon usb headsets? Volgens mij moet dat goedkoper zijn….
    Wat is er dan eigenlijk wel voor te krijgen? Ik vind het nogal vrij waardeloos dat ik op een apperaat van zo’n 1300 euro geen microfoon aan kan sluiten…

Bijdrager
    Pieterr

Voor de prijs van die twee apparaten (Creative Headset en Griffin iMic) kun je beter een Bluetooth headset kopen. Die werkt ook met je Mac.

Of koop een goedkopere bluetooth headset.

Duurder, maar wel cool, is deze.;-)

Bijdrager
    12Mac

Dank voor de tips allemaal.
    Ik heb hem inmiddels omgeruild voor een Logitech met USB. Ietsje duurder, maar die werkt wel prima.
    Dit topic kan op slot.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.