27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    peettomaat

micro sim

Sinds gisteren heb ik de iPad 3G,super.
    Maar nu loop ik tegen hetvolgende aan; ik heb mijn duo simkaart verknipt tot microsim en dit werkt goed.
    Maar als ik nu “online”ben, kan ik niet meer gebeld worden.
    Iemand een idee om dit voor elkaar te krijgen zonder een ander abonnement erbij te nemen.

Alvast bedankt voor reakties

groeten peet

Bijdrager
    readefries

De sims zijn gelijk aan elkaar en je kunt je maar een keer aanmelden op het netwerk. Je zult dus een ander abonnement moeten hebben voor je iPad…

Bijdrager
    I-GJ

Dit is zover ik weet niet mogelijk. Met een duosim schakel je tussen de 2 apparaten. Welke het laatste inlogt op het netwerk, is het apparaat wat je gehele netwerk heeft. (3G én telefoon) Dit is niet los te koppelen.
    Dat zal toch een los data abonnement worden.

Bijdrager
    McShamus

Wat I-GJ zegt.

Als je bv in de auto zou zitten met beide apparaten aan, dan is het apparaat die het eerst inlogged op de nieuwe cel de baas.

Wat je zou kunnen doen is één apparaat in airplane mode zetten en de ander online zetten. Of andersom. Bellen en tegelijk online met de iPad en een dual sim gaat niet werken.

Bijdrager
    KarelWillem

Met een iPad zònder 3G en een simpele jailbreak had je dat probleem niet gehad.

Ik kan bellen en gebeld worden met mijn iPhone èn Internetten op de iPad. Zonder extra abonnement.

MyWi op de iPhone.
    En de iPad laten inloggen op het WiFi netwerk van de iPhone en je bent klaar.
    Snel, goedko(o)p(er) en handiger.

Een iPad 3G is dus eigenlijk ook alleen handig of noodzakelijk voor mensen zonder iPhone.

Bijdrager
    Vodka

Je nummer doorschakelen als je aan het internetten bent

Bijdrager
    KarelWillem

Naar wat? Je andere iPhone?:lol:

Bijdrager
    peettomaat

Dat wordt dus een extra data abbonement zo te zien.
    Maar even wachten tot de iPad in Nederland uit is dan zullen er wel wat akties komen.
    Voor nu inderdaad de iPad bij geen gebruik in vliegtuigmodus of wifi

Bedankt allen

Peet

Bijdrager
    lekkerduidelijk

Ik heb ook met succes de schaar er in gezet. Mijn mobiele data op mn telefoon heb ik uitgeschakeld en op de ipad ingeschakeld. Ik kan gewoon gebeld worden. Misschien werkt dat bij jou ook, peettomaat?

Bijdrager
    Rolfje

Dat lijkt me wel een handige oplossing.
    Gewoon 2 simkaartjes, en wanneer je bijv je iPad bij je hebt, zet je data op je iphone uit. Dan kan je dus bellen/gebeld worden. En data gebruiken op je iPad?

Klinkt misschien te goed?

Bijdrager
    lekkerduidelijk

@Rolfje: Bij mij werkt het wel op de manier die jij omschrijft. Mijn iPhone heeft mobiele data uit staan. Op m’n iPad kan ik surfen via 3G. Ook kan ik dan wel gebeld worden op m’n iPhone.
    Wat ik wel merk is dat op het moment dat ik gebeld wordt m’n iPad 3G verbinding een beetje gaat haperen.

Dit werkt perfect voor mij.

Bijdrager
    Rolfje

@lekkerduidelijk Lijkt me een ideale oplossing! Mijn iPad 64GB 3G komt is er vrijdag. Dus nu even kijken hoe ik aan een tweede simkaart kom. Nog ergens rekening mee houden met aanvragen?

Bijdrager
    RobinH

Is het heel moeilijk om zo’n simkaart tot een Micro te knippen? :innocent:

Bijdrager
    Rolfje

@RobinH Daar ben ik ook wel benieuwd naar, dan wil ik de gok wel wagen.
    Kan ik trouwens gewoon naar de T-mobile winkel gaan en een dual sim aanvragen?

Bijdrager
    mymac
    KarelWillem op 24 juni 2010

Met een iPad zònder 3G en een simpele jailbreak had je dat probleem niet gehad.
    Ik kan bellen en gebeld worden met mijn iPhone èn Internetten op de iPad. Zonder extra abonnement.
    MyWi op de iPhone.
    En de iPad laten inloggen op het WiFi netwerk van de iPhone en je bent klaar.
    Snel, goedko(o)p(er) en handiger.
    Een iPad 3G is dus eigenlijk ook alleen handig of noodzakelijk voor mensen zonder iPhone.

En voor mensen zonder jailbreak op hun iPhone…

Bijdrager
    RobinH

Reactie van KarelWillem, “Die moeten dan een Jailbreak uitvoeren…”
    Maar ik zou het (zelf) niet doen, simpelweg omdat ik merk dat mijn 3G dan nóg slomer wordt… :innocent:

Bijdrager
    2BFrank

ik heb mijn duo simkaart verknipt tot microsim en dit werkt goed

Raar. Ik heb een T-Mobile duo microsim kaart van mijn iPhone abonnement en bij mij werkt het niet. T-Mobile geeft verschillende reacties waaronder ‘Wij ondersteunen de iPad niet’.

Iemand ervaringen met een dual-microsim die wel werkt in de iPad 3g?

Ps. Voor het complete verhaal en twitter discussie met T-Mobile webcare zie 2bfrank.nl

Bijdrager
    2BFrank

Ik heb het werkend met mijn iPad 3g en een dual sim kaart van mijn iPhone T-Mobile abonnement. Blijkbaar is alleen je micro sim in je iPad stoppen niet voldoende, je moet ook de APN settings goed zetten onder Cellular Data. Deze moeten als volgt staan:

APN: internet
    Username: t-mobile
    Password: t-mobile

Uiteraard moet je wel je iPhone in Airplane Mode (of uit) zetten als je gebruik wil maken van 3G in je iPad en vervolgens de Cellular Data op je iPad weer uit zetten als je weer gebeld wilt worden.

Bijdrager
    Pieterr

Dit is een informatieve posting!
    Gevonden via Bjorn, waarvoor dank.

Voor knipwerk, zie http://www.bright.tv/series/ipad-3g en let op je ogen!

Bijdrager
    bjorngra

@Pieterr. Graag gedaan.

Waar zitten die APN settings? Moet je nu toch een Jailbreak doen? Of zitten die APN-settings alleen in de menu-instellingen van de iPad?

Geeft T-Mobile je zonder vragen een dual SIM? Als ik (vrijdag :sarcastic: ) bij mijn iPhone 4 een microsim krijg dan kunnen ze de 2e sim tot ook een micro sim leveren? Dan hoef je niet te knippen.

Bijdrager
    Pieterr

@bjorngra: Voor die APN settings hoef je geen jailbreak te doen. Die zitten gewoon ergens verstopt tussen de standaard iPad settings.

Bijdrager
    bjorngra

Oké, maar hoe makkelijk/moeilijk krijg je een dual sim?

Moderator
    Poezenbeest

Doen ze niet moeilijk over… Wel is het een optie die verder niet ondersteund wordt door het gsm-netwerk en dus storingsgevoelig is.

De APN-settings zijn te vinden onder Instellingen > Mobiele Data > APN-instellingen (Settings > Cellular Data > APN-setting). Als je een Laptop-abonnement hebt, dan is de naam van de APN ‘smartphone.t-mobile’ in plaats van t-mobile’, als je een iphone-abonnement (net als een Flex of Relax), dan is het gewoon t-mobile. De username en het wachtwoord zijn beiden gewoon ‘internet’.

Bijdrager
    bjorngra

@Zerk: Bedankt voor de info.

Ik lees in het andere Topic dat je zegt dat er maar 1 sim aangemeld kan zijn. Hier lees ik echter als je op de iPhone 3G uischakeld dat je evengoed mobiel bereikbaar bent en dat je 3G kunt surfen op je iPad.

Bijdrager
    bjorngra

T-Mobile Faqs

Ik wil mijn micro simkaart zowel in een ipad/iphone 4 als in mijn oude telefoon gebruiken, kan dat?
    Ja, er zijn adapters beschikbaar voor de micro simkaart waarmee de micro simkaart weer op het oude formaat komt. Deze adapters zijn beschikbaar via de T-Mobile winkel en de TMobile klantenservice.

Ik heb een gewone duo-sim van T-Mobile kan ik ook een duo micro simkaart krijgen?
    Ja, u kunt een duo micro simkaart krijgen. Deze kan aangevraagd worden via de T-Mobile winkels en/of klantenservice.

Bijdrager
    2BFrank

@bjorngra Je kan inderdaad 3G uitschakelen op je iPhone en inschakelen op je iPad.
    Je kan dan surfen op je iPad met 3G en je bent toch nog steeds bereikbaar op je iPhone.

Wist ik ook niet, maar vanochtend getest en werkt perfect.

Bijdrager
    bjorngra

Perfect! Had een Dual SIM ontvangen van mijn online bestelde iPhone. Echter had ik al een iPhone 4 van mijn reservering uit de winkel. Ik heb nu mijn mobile nummer op de ‘gratis ontvangen’ micro sim over laten zetten, en het werkt!!

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.