17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Moderator
    Rivanov

Micro-sim terug in 'grote' sim

Ik heb sinds zondag alvast de micro-sim voor de iPhone 4. Deze zit in een normale sim waar ik de microsim kan uitdrukken. Is het mogelijk om de micro-sim eruit te drukken en erna terug in te leggen om ‘m weer in een iPhone 3G te gebruiken?

Ik zit namelijk nog steeds te wachten op de iPhone 4 maar m’n baas (die op vakantie is) krijgt morgen zijn simlock vrije iPhone 4. Deze wilde ik dan testen met mijn micro-sim.

Kan ik daarna de micro-sim weer ‘terugleggen’ in de ‘grote’ sim?

Bijdrager
    Thoomas

Daarvoor heb je een adapter nodig, om hem weer terug te veranderen naar een gewone simkaart. Deze adapters kan je bij T-Mobile kopen, maar zelf heb ik er een via internet gekocht:
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41528

Dus zonder zo’n adapter kan je hem als je hem eenmaal hebt uitgedrukt, niet meer in de 3G stoppen.

EDIT: Als ik goed kijk naar de T-Mobile simkaart, lijkt het mij dat je het buitenste omhulsel ook weer als adapter kan gebruiken, al weet ik niet zeker of dat wel weer goed gaat passen.

Moderator
    Rivanov

Dat bedoel ik inderdaad. Of ik dat buitenste omhulsel weer kan gebruiken.

Bijdrager
    Thoomas

Ik zie nu dat het niet gaat werken, kijk maar naar die foto hieronder:

De blauw omcirkelde dingen houden de micro-simkaart nog wel op z’n plek, maar aan de rechterkant (het oranje omcirkelde gedeelte) is er dan nog vrij speling, en zal de micro-simkaart heen en weer schuiven. Wellicht zou je het kunnen verhelpen door het met plakband en een papiertje of iets dergelijks nog op z’n plek te houden, maar het zal niet geweldig gaan werken.

Bijdrager
    Tomac5

Ik kreeg mijn adapter gratis bij T Mobile. Gewoon even de winkel inlopen en erom vragen.
    Zeggen dat je je microsim ook graag in je oude mobiel wilt gebruiken.

Bijdrager
    Hailstorm

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:

(uiteraard toe te passen aan de kant waar geen chip zit)

Moderator
    Rivanov

Dat zal geen kwaad kunnen??

Bijdrager
    Hailstorm

Heeeeeel vroeger deed ik hetzelfde met die grote creditcard-formaat-sims. Werkte perfect.

Alles wordt in de iPhone keurig op z’n plaats gehouden door de beperkte ruimte.

Moderator
    Rivanov

Oke. Dan speel ik morgen met zijn iPhone:P
    Maar hoop dat ik de mijne ook morgen krijg.. als T-Mobile Eindhoven nieuwe levering krijgt.

Bijdrager
    xionix

die adapters kun je gratis krijgen als je vermeld dat je nog aan het wachten bent op je iphone 4 en wel de microsim in je oude iphone of ander toestel wilt gebruiken. Je kunt ze uiteraard ook kopen.

Bijdrager
    Hailstorm
    Rivanov op 04 augustus 2010

Maar hoop dat ik de mijne ook morgen krijg..

Ik hoop het niet voor je; je gaat je alleen maar ergeren aan je overige spullen…

Moderator
    Rivanov

Haha! Ben benieuwd. Is het verschil tussen het pixelintensiteit van iPad en iPhone 4 zo groot? Bedoel, merk je het zo goed??

Bijdrager
    Hailstorm

Het scherm van de iPhone 4 is scherper dan je voor mogelijk houdt en na twee minuten denk je dat het scherm van de iPad uit 1996 stamt…

Moderator
    Rivanov

Dus ik kan de iPad weer verkopen na 4 maanden gebruik?:P

Bijdrager
    Hailstorm

Gewoon weggooien; achterhaalde rotzooi.:nerd:

Geblokkeerd
    Anoniem

Geef maar aan mij dan! Mijn Mac stamt ook uit 2008! Dat is ook het stenen tijdperk!:D

Bijdrager
    iBelguim

Ik heb deze besteld en wacht er al 3 weken op, nog steeds niets gekregn, zou dit kunne dat ze voor zo schandalig weinig geld dat gewoon niet eens opsturen naar België?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.