6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    WimVriend

Micro SD kaartje

Hallo Beste mensen,
    Zojuist heb ik per ongeluk mijn micro sd kaartje in de dvd sleuf gestoken en hoe ik ook zoek ik zie en voel hem niet meer. Is hier iemand die deze stomme fout ook wel eens heeft gemaakt en het wist op te lossen? Zou ik de Mac kunnen opstarten met de uitwerpknop voor dvd’ ’s ingedrukt of de muisknop ingedrukt zodat de Mac net als bij DVD’s het kaartje eruit werkt, of ben ik dan de boel aan het slopen. Zou ik het kaartje er gewoon in kunnen laten zitten, DVD’ ’s gebruik ik toch niet meer. Vandaag de dag gaat toch alles met een USB stick
    Ik hoor graag van jullie
    Wim

EDIT
    Ik zal vanavond eens de schudmethode met paperclip proberen. Tevens heb ik zojuist de Mac even opnieuw opgestart en ik heb geen vreemde of krakende geluiden gehoord. Ik ben er nu toch mee bezig dus heb ik gelijk maar even mijn leverancier van iMac opgebeld (Prowarehouse). Daar werd mij verteld dat het geen kwaad kan als de SD kaart gewoon blijft zitten. Dan kan ik de DVD speler niet meer gebruiken natuurlijk.

Bijdrager
    hokkie

Dvd uitwerpen gaat niet lukken, de “wieltjes” om de dvd uit te werpen zitten aan de zijkant. Ik vrees dat je;

1. Of de imac moet open maken en kijken of je er zo bij kunt,
    2. Laat zitten, ik verwacht dat je geen problemen krijgt.

Bijdrager
    Beech

Als je de optical drive er uit wil halen kun je hier terecht. Maar misschien kun je beginnen met de Mac op z’n kant te houden en wat te schudden. Misschien komt het kaartje er weer uit.
    Als je een 3D-brilletje hebt kun je het daar ook mee proberen.

Je bent niet de enige !

Bijdrager
    pruus

Als dat gebeurd is met de iMac, dan kun je hem nog opzij houden, valt er dan uit. Als het op een macbook gebeurd is, zou je met een paperclip, vooraan hoekje, kunnen pielen, ook scheef leggen zodat hij er niet verder in gaat. Ik heb het met een paperclip voor elkaar gekregen.

Bijdrager
    Nandor

In het verleden het probleem gehad met een sd card. De oplossig die bij mij werkte was erg simpel. stukje papier verknippen.

Bijdrager
    Frank Visser

Dit heb ik ook gehad, een week na aanschaf van mijn mac..
    Je moet gewoon heel voorzichtig met iets duns, een papiertje of een klein ijzertje het er toch uit proberen te halen.
    Druk zeker niet te hard naar achteren voordat je iets beschadigd, ga voorzichtig te werk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.