8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Wolf

Mic in via dvcamera, firewire naar Garageband?

Ik kan een mic aansluiten op m’n dv-cameraatje en die via firewire verbinden met m’n G5 en zo voice overs in Final Cut Pro opnemen. In Garageband zie ik bij Preferences/Audio Input alleen de opties Built In Audio 1 en 2 en geen mogelijkheden om via firewire audio binnen te halen.

Heb ik iets over het hoofd gezien of is dat inderdaad niet mogelijk?

bedankt,

Wolf

Bijdrager
    Jem555

Ik denk dat je het eerst moet capturen in iMovie. En dan doorsluizen naar GB.

Bijdrager
    Jem555

Volgens mij heb ik je vraag verkeerd gelezen…
    Ik weet het eerlijk gezegd nu ook niet.

Bijdrager
    RiFF

Dat werkt voor zover ik weet niet…

Bijdrager
    patjo

Als je de mic kunt insteken in je dv-camera, dan kan ie toch ook gewoon direct in de microfooningang van je Mac? Of heb je een model zonder mic in? In dat geval kun je de aanschaf van een Griffin iMic (usb) overwegen, hoewel ik niet helemaal zeker weet of Garageband de iMic ‘ziet’.

Heb je wel een mic in, dan maak je via firewire een onnodige omweg, en dat geldt ook voor de voice overs in FCP. Die maak ik gewoon met de (losse) cameramicrofoon. Op een klein statiefje zetten, direct inpluggen in de Mac en praten maar. Makkelijk, geen latency en een heel goede geluidskwaliteit.

Bijdrager
    Wolf
    ”patjo”

Als je de mic kunt insteken in je dv-camera, dan kan ie toch ook gewoon direct in de microfooningang van je Mac? Of heb je een model zonder mic in? In dat geval kun je de aanschaf van een Griffin iMic (usb) overwegen, hoewel ik niet helemaal zeker weet of Garageband de iMic ‘ziet’.

Heb je wel een mic in, dan maak je via firewire een onnodige omweg, en dat geldt ook voor de voice overs in FCP. Die maak ik gewoon met de (losse) cameramicrofoon. Op een klein statiefje zetten, direct inpluggen in de Mac en praten maar. Makkelijk, geen latency en een heel goede geluidskwaliteit.

Geen mic in- niet op m’n G5 en niet op m’n Macbook Pro (zelfde model als jij hebt…) M’n AKG SE 300 heeft overigens XLR en die wil ik het liefst gebruiken. Ik heb ook een Sony ECM MS907 (minijack)en die gebruik ik nu icm m’n DV-cameraatje. Toch maar een mixertje of zo aanschaffen…

Bijdrager
    acb

Je kan die aiff bestanden in fcp toch gewoon naar garageband trappen?

Bijdrager
    Wolf
    ”acb”

Je kan die aiff bestanden in fcp toch gewoon naar garageband trappen?

Dat wel, maar ik kon niet rechtstreeks in Garageband opnemen. Heb al een mixertje. En een nieuwe set monitor speakers:P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.