4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TomJK

MGI Photosuite SE

MGI Photosuite was een geweldig PC fotobewerkings programmatje voor simpele handelingen. Zie het als een uitgebreide versie van paint. Kopieren plakken… geen layers, snel een lijntje trekken e.d.

Ik werk nu met Photoshop maar (misschien ben ik er nog niet genoeg in thuis) het doen van die hele simpele handelingen werkt niet zo simpel in Photoshop. Weet er iemand of er bijvoorbeeld een goede vervanger voor Paint is voor de MAC of nog beter, MGI Photosuite. Het liefst Freeware maar goed het is zoals het is en ik wil het toch hebben :D

Thnx!

Bijdrager
    Pleeborstel

iPhoto misschien? Dat staat al op je Mac en voor eenvoudige bewerkingen voldoet het prima.

Bijdrager
    TomJK
    ”Pleeborstel”

iPhoto misschien? Dat staat al op je Mac en voor eenvoudige bewerkingen voldoet het prima.

haha, hmmm nee dat is weer te simpel :innocent:

Het is bedoeld voor het ontwerpen van bijvoorbeeld websites. Ik begin altijd in grote lijnen door vlakken te schuiven, vergroten, lijnen, knippen en plakken. Hierbij is zo’n simpel programmaatje heel fijn, iPhoto is helemaal gericht op foto’s. Het gaat hierbij dus om bijvoorbeeld website ontwerpen, niet het verlichten of zwart-wit effecten toevoegen aan bestaande foto’s.

Bijdrager
    Pleeborstel

Ik dacht dat MGI Photosuite ook voor Mac bestond. Zit vaak bij printers en digitale fotocamera’s. IK weet nog dat ik een oude versie ervan had die onder OS 9 werkte. OK, het zijn bijna altijd geporte Windowsporgramma’s, maar goed het werkt. Ik heb namelijk ook Arcsoft Photostudio, een applicatie die eigenlijk voor Windows is ontwikkeld, maar ook voor Mac bestaat.

Dit programma kan ongeveer hetzelfde als MGI Photosuite. Kijk voor meer informatie op http://www.arcsoft.com Volgens mij kun je het niet los kopen, zit alleen bij camera’s en scanners enzo.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.