11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    newG3

mezelf buitengesloten?

ben in bezit gekomen van een powerpc G3 266 mhz met ruim 200mb geheugen.
    geen cd’s, alleen dat wat op die mac staat.
    eerst dacht ik alleen os 9.2, maar via wat omneuzen bleek ook os X erop te staan.

omdat dit nogal log draaide, dacht ik ernaast linux op te zetten.
    maar hoe ik ook tijdens het opstarten op c drukte, geen opstartend linux cd.
    dus zoeken in de menu’s van os x
    en blijkbaar heb ik daar iets verkeerds gedaan bij opstarten.
    pc start op, diskette logo met vraagteken, je hoort hem proberen, telkens weer en dat is het dan.

reset via apple/alt/p/r helpt dus ook niet.
    enig suggestie

Bijdrager
    Thoomas

Wil je Linux op je G3 installeren? Dat gaat niet lukken, dan zou je een intel moeten kopen.

Bijdrager
    magic-with-mac

Je kunt ook Linux draaien op een G3 hoor, maar dan moet je wel een Distro hebben die PPC compatible is.

Bijdrager
    ocramarco

Ja dat kan wel kloppen dat je niet direct op kan starten de powerpc G3 ondersteund dat niet. Je moet dan via MacOS opstarten en installeren.
    Je moet eerst even uitzoeken welk model precies hebt.
    Ik ga even in mijn computer zoeken want ik had hier een aantal sites over, ik kom er op terug

Bijdrager
    newG3

heb de ubuntu drapper voor powerpc gedownload .
    daar stond toch ook de G3 bij.
    ik heb waarschijnlijk zo’n powerpc pci versie, dus een moederbord met pci sloten.
    een gewone pc kast met nog een verdikking ernaast.
    floppy, cdrom en zip.
    powermacintoch G3 en ergens anders staat powerpc voorop.

achterop staat
    powerpc G3
    266Mhz /512k cach
    32mb (nu dus ruim 200) 6 gig/24cd/zip/av

Bijdrager
    cocoia
    ”Thoomas”

Wil je Linux op je G3 installeren? Dat gaat niet lukken, dan zou je een intel moeten kopen.

Of probeer eerst DSL (Damn Small Linux) PPC, want wat hier boven staat klopt ├ęcht niet :D.

Bijdrager
    Thoomas

Haha, ik dacht dus echt dat het alleen maar voor intel was:P

Mijn fout :innocent: :P

Bijdrager
    ocramarco

Ok je hebt dus een old world machine. Dan kan je alleen BootX gebruiken als bootloader.
    Is dit je eerste aanraking met linux? Want de Old world machines zijn een van de lastigste machines om linux te installen.
    Ik heb ooit op mijn G3 Gentoo geprobeerd, het heeft echter nooit helemaal 100 gedraaid.

Je kan dit (Gentoo distro)even doorlezen voor documentatie en dan vooral hoofdstuk 10.

Dit is de site waar doucumentatie over BootX gevonden kan worden

edit:
    deze dus?

Bijdrager
    foobar

ik had een powermac G3 met Ubuntu erop…
    (ik had ‘m weliswaar zo gekocht en op geen enkele manier was die HDD nog te gebruiken voor OSX, maar het draaide wel…)

Bijdrager
    newG3
    ”ocramarco”

Ok je hebt dus een old world machine. Dan kan je alleen BootX gebruiken als bootloader.
    Is dit je eerste aanraking met linux? Want de Old world machines zijn een van de lastigste machines om linux te installen.
    Ik heb ooit op mijn G3 Gentoo geprobeerd, het heeft echter nooit helemaal 100 gedraaid.

Je kan dit (Gentoo distro)even doorlezen voor documentatie en dan vooral hoofdstuk 10.

Dit is de site waar doucumentatie over BootX gevonden kan worden

edit:
    deze dus?

jehebt de goede te pakken.
    omdat ik dus geen mac os cd erbij heb zal ik dus via bootx iets moeten regelen, of heeft iemand nog een idee om toch nog op te kunnen starten via de mac os op de harde schijf?

Bijdrager
    ocramarco

`oh je komt ook helemaal niet meer in macos? Want Bootx moet namelijk wel uit macos gebeuren.

edit:
    De open firmware commando’s voor het kiezen van je target disk zou ik niet weten, iemand ideeen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.