16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Meteorologist is terug!

Het ideale gratis weer-programma Meteorologist is terug van weggeweest. Was ± een half jaar geleden gestopt. Heb het altijd een handig weer-programma voor in de menubalk gevonden.
    http://www.macupdate.com/app/mac/9074/meteorologist

Bijdrager
    Shmoo

Twee vingers swipen van de zijkant van de Trackpad doet precies hetzelfde.

Maar goed dat is natuurlijk niet zo cool als menubalk items met kleurtjes.

Bijdrager
    sedikit

Maar niet iedereen werkt met een Trackpad, En dan nog zal het ook afhankelijk zijn van het OS X systeem (ik heb ML) neem ik aan.

Bijdrager
    Koning Frank

je kan ook gewoon naar buiten gaan

Bijdrager
    sedikit
    No_Name op 25 januari 2016

Fantastisch voorstel No_Name! Dat ik daar niet aan gedacht heb! Dom, dom, dom. :idea: Ik stap vandaag alvast naar buiten om het weer te “proeven” van overmorgen. Pak ik gelijk het weer van Madrid ook even mee, en dat van New York! (y)

Bijdrager
    SunKeeper

Haha, als je die laatste twee combineert heb je een halve meter sneeuw in 20 ºC!:-D

Bijdrager
    GoeieDag
    sedikit op 25 januari 2016

En dan nog zal het ook afhankelijk zijn van het OS X systeem (ik heb ML) neem ik aan.

Je hebt mazzel: ook jij hebt nu een echt Notification Center/Berichtencentrum: https://en.wikipedia.org/wiki/Notification_Center en https://support.apple.com/nl-nl/HT204079(y)

Bijdrager
    sedikit

Aardig van je GoeieDag om dat te melden. Maar ik wist dat (natuurlijk :) ) al. In geen velden of wegen iets te ontdekken wat met het weer te maken heeft, noch in Systeemvoorkeuren/Berichtgeving/Linker-kolom:

noch in de rechterbovenhoek venster:

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, ik weet natuurlijk niet wat jij wel en niet weet van het voor jou nieuwe OS.
    Maar Weer zit er standaard in; je moet ‘m open zetten (swipen of met het icoon helemaal rechtsboven in de menubalk) en dan helemaal onderaan op ‘Wijzig’ klikken; dan zie je zaken die je kan weghalen of toevoegen. Als het weer er eenmaal inzit, kun je op de i in het rondje klikken, die je ziet als je je pointer op de donkere balk met het woord ‘Weer’ zet, om station toe te voegen of weg te halen.
    Of wist je dit ook al?:wink:

Bijdrager
    Koning Frank
    sedikit op 25 januari 2016
    No_Name op 25 januari 2016

Fantastisch voorstel No_Name! Dat ik daar niet aan gedacht heb! Dom, dom, dom. :idea: Ik stap vandaag alvast naar buiten om het weer te “proeven” van overmorgen. Pak ik gelijk het weer van Madrid ook even mee, en dat van New York! (y)

Ohja, want het is super boeiend om te alle tijden de temperatuur in New York te weten.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@GoeieDag

Die opties zijn pas in Yosemite geïntroduceerd en maken deel uit van het ‘Today/Vandaag’ scherm. In Mountain Lion en Mavericks toonde het notificatiescherm slechts… uh, notificaties. En een stel knopjes om mee te Twitteren of te Facebooken als je dat wilde. Weer zat er in ieder geval niet in.

Bijdrager
    SunKeeper

En zo’n irritant iMessage-knopje wat de hele tijd terug kwam na een herstart. Op een gegeven moment kon ik er wel een bom op gooien.

Ook echt gewoon bovenaan het lijstje zodat zaken eronder die wel belangrijk waren uit beeld verdwenen.

Gelukkig in, gok ik, Yosemite was dat probleem eindelijk weg.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vraag mij altijd af – waarom doen mensen dit..

Gekleurde menubalk icoontjes. Iedereen ziet toch hopelijk wel dat alle icoontjes die je daar kunt activeren zwart/wit zijn. Elk developer die een beetje serieuze app bouwt heeft een icoontje van zijn/haar app aangepast in een zwart/wit model zodat het perfect past in de huisstijl van OS X.
    Zelfs Dropbox heeft de keuze uit hun apps verwijderd, zodat je niet meer voor dat blauwe icoontje kunt kiezen.

Dan is er een handje vol zondag-developers die dit schijnbaar niet begrijpen of denken dat het mooi is om hun icoontje gekleurd te maken naast alle andere zwart/wit icoontjes.

Ik heb een app die een rood puntje in het midden zet om aan te duiden dat de app geactiveerd is. Mijn bloeddruk stijgt keihard als ik dit soort ongein zie gebeuren en ben er nog steeds niet aan toegekomen om een eigen icoontje te maken – want dit kan echt niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik had altijd een rood-groen-zwart-stijl (vanaf Snow Leopard) die op meerdere plaatsen terugkwam.

Zo langzamerhand gedurende alle OS X-versies die zijn langsgefietst is het steeds minder geworden, maar er zijn er nog een paar overgebleven.
    Verder is het rood-groen-wit geworden sinds Dark Mode.

Vindt het wel nostalgisch, maar zo ieder zijn voorkeuren toch.8-)

Bijdrager
    sedikit

Shmoo, ik neem aan dat je het niet hebt over de menubalk van de ML. Want die balk vertoont nog steeds gekleurde icoontjes (wat mij niet deert).

Bijdrager
    GoeieDag
    Waffle op 26 januari 2016

@GoeieDag
    Die opties zijn pas in Yosemite geïntroduceerd…

Oké, dat wist ik niet meer.
    Bedankt voor de correctie, en sorry voor de eventuele verwarring.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.