9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    KeKo

Meteorologist

He,

sinds gisteren heb ik de update van dit programma draaien. Behalve dat er nieuwe functies(?) zouden moeten zijn, zijn er nieuwe icoontjes. Of die mooier zijn laat ik achterwege, alleen je hebt ook het vuurtoren-icoontje. eeerst dacht ik dat het ding gewoon als nachtaanduiding bedoeld was, maar het staat er nu (ongeveer 12 uur des middags) nog steeds…

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”kokothebird”

He,

sinds gisteren heb ik de update van dit programma draaien. Behalve dat er nieuwe functies(?) zouden moeten zijn, zijn er nieuwe icoontjes. Of die mooier zijn laat ik achterwege, alleen je hebt ook het vuurtoren-icoontje. eeerst dacht ik dat het ding gewoon als nachtaanduiding bedoeld was, maar het staat er nu (ongeveer 12 uur des middags) nog steeds…

bij mij ook, is volgens mij teken vna de mist, maar ik kan geen wolkje zien.

Bijdrager
    Jan-Willem

heb ontdekt wat het probleem is:
    het programma haalt de info van deze site:
    http://www.weather.com/outlook/travel/local/NLXX0013
    en die is om een gekke reden niet meer geupdate vanaf 11 uur……

Bijdrager
    Gijs

Die vuurtoren staat voor ‘haze’ en dat betekent zoveel als heiïg. En dat kan ook best voorkomen als de zon schijnt. Maar ik ben het met jullie eens dat het niet altijd erg goed klopt met het echte weer. Ik heb wel eens begrepen dat dit wordt veroorzaakt door de automatisering in de meteorologie. Die apparatuur geeft nog wel eens waarnemingen door niet overeenstemmen met hoe de mens het weer ervaart.

Bijdrager
    Jan-Willem

en wat is heiig?

Bijdrager
    2manydjs

Gewoon uit nieuwsgierigheid;
    waarom gebruiken jullie dit programma??
    Wil je echt realtime weten wat voor weer het is/wordt?
    Of zitten er nog veel meer functies op?

P.s. een echte maccer komt toch niet eens buiten??:D

Bijdrager
    Jan-Willem

Als echte computer nerd kom ik nooit buiten. Maar dat moeten mijn virtuele iChat vrienden natuurlijk niet weten. Dus heb ik rechts boven iets waarmee ik kan zien hoe het in de rest van de wereld is. en dan zeg ik vol trots “de zon schijnt”.

nee ff zonder gekheid, het is best een handig programmatje:

je weet hoe veel graden het ongeveer is (nu weet ik hoe 6 graden aan voelt)
      je kan de weersvoorwachtingen zien
      als je op vacantie gaat, kan je daar mee checken hoeveel graden het daar is en weet je wat voor kleren je mee moet nemen
      als je op vacantie bent, kan je de mensen in NL uitlachen omdat het hier weer regent
      als ik ’s ochtends vroeg (=8 uur) uit m’n bedje stap is het altijd handig te weten of het vandaag gaat regenen.[/list:u:795747e70c]

Bijdrager
      michelvdb

Meteorologist zit aan versie 1.3.1.
      http://www.macupdate.com/info.php/id/9074

Bijdrager
      Fokker3

Ik heb ook wat in gebruik om het weer te “zien” op m’n Mac, maar niet Meteorologist. Ik gebruik er nu twee: de Weather Widget van Konfabulator, en WeatherPop, die zich lekker onopvallend in de menubar nestelt. Overigens halen beiden hun info ook van weather.com (of wunderground.com, naar voorkeur), dus het genoemde foutje zal ook met deze twee opgetreden zijn (weet ik niet meer)!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.