13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Metal Spudger – help???

Hey allemaal

Ik heb voor de reparatie van mijn iPad een Metale Spudger (of 2) nodig.
    Maar hebben die dingen een nederlandse naam? en kan ik ze ergens in nederland kopen?
    ik heb bij de bouwmarkt (praxis/gamma) niks gevonden…

voor mensen die geen idee hebben wat een spudger is:
    http://www.ifixit.com/Tools/Metal-Spudger/IF145-012

Oh en ik moet echt een metale hebben, want die plastic dingen heb ik in overvloed!

Moderator
    Mac Daddy

Wat staat er bij de gebruiksaanwijzing? Soms staat er bij dat een ander iets ook voldoet. Bijvoorbeeld een credit card.
    En het belangrijkste nog. Wat moet je ermee doen? Vaak kan je daar ook wel aan zien of die van metaal moet zijn of niet.

Maar je moet zelf een iPad repareren? De iPad is op 27 januari gelanceerd, dus als jij hem direct op die dag had, heb je alsnog zeven en een halve dag garantie.

Inactief
    Anoniem
    Mac op 18 januari 2011

Maar je moet zelf een iPad repareren? De iPad is op 27 januari gelanceerd, dus als jij hem direct op die dag had, heb je alsnog zeven en een halve dag garantie.

Ik heb 100% zeker een metalen versie nodig aangezien de plastic versie afbreekt.
    Enne gebroken glas is niet echt een garantie kwestie als je hem hebt laten vallen.
    dus doe ik het zelf, vaker gedaan bij iPhones. maar daar kon ik altijd met die plastic dingen doen, alleen nu lukt het niet omdat ze niet sterk genoeg zijn.

ik moet ze gebruiken om het display los te “wrikken” uit de case, check handleiding iFixit

Bijdrager
    mtooster

Kun je niet een zuignap gebruiken? Dat gebruik ik altijd als ik een iPhone display los moet halen.
    Ik heb echter geen ervaring met het openwerken van een iPad.

Inactief
    Anoniem

Zoals ik al zei, check de handleiding op iFixit, je hebt ze echt nodig
    en ik wil dus gewoon weten of ik zoiets makkelijk kan krijgen hier in NL

Geblokkeerd
    Anoniem

Het antwoord is vast “nee”.

Je kan het navragen bij ipodrepair.nl ofzo.

Bijdrager
    Goodheart

Een metalen spatel? Kijk bij een schilderswinkel (de artistieke soort) of iets van een pottenbakkerswinkel (de klei soort). Verder zou ik zeker proberen of er iets bij een inboedel- of aansprakelijkheidsverzekering te claimen valt.

Bijdrager
    Brambo1978

En een repairsetje van Dealextreme.com

Bijdrager
    Little Idiot

Dat heet een spatel. Bij de hobbywinkel te krijgen. Een gewoon mes van een bestek werkt ook!

Inactief
    Anoniem

Bedankt mensen, ik ga mijn zoektocht vandaag even vervolgen!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien kan je bij een doe-het-zelfzaak een dun plamuurmes zien te vinden?

Inactief
    Anoniem

Ik heb ze gevonden:D
    nouja, niet helemaal hetzelfde model, maar hij is perfect.
    Voor mensen die ze nodig hebben, pm me even dan geen ik je een adres waar ze te koop zijn!

Bijdrager
    lord anubis
    Steve op 19 januari 2011

Ik heb ze gevonden:D

nouja, niet helemaal hetzelfde model, maar hij is perfect.

Voor mensen die ze nodig hebben, pm me even dan geen ik je een adres waar ze te koop zijn!

Geef anders een beschrijving plus foto van de spatel en je reparatie. Is handig als naslagwerk.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.