30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    abacab

Met welke Creative Suite werk jij?

Deze middag stelde iemand de vraag of hij nog een Creative Suite 3 kon krijgen in de winkel. De antwoorden waren nogal streng. Waar kom jij nu nog naar vragen? Zo oude rommel? Terwijl er heel zeker nog verschillende goede redenen zijn om bij een bepaalde versie van CS te blijven. Bijvooorbeeld snelheid, compatibiliteit, nieuwe plugins die nog niet beschikbaar zijn…
    Daarom vond ik het wel eens interessant om te weten; met welke versies van Creative Suite werken jullie?
    Ik vraag dit natuurlijk enkel aan de mensen die zich dit product werkelijk aangeschaft hebben en er productie mee doen.
    Een woordje uitleg waarom is ook steeds welkom.

Bijdrager
    boriskiss

Op school werken we met CS……
    Maar ik zou eerder voor een oudere versie gaan, want soms speur je die menu’s af….
    (sorry als je hier niks aan hebt :()

Bijdrager
    milann

Ik werk zelf met CS4. De nieuwe functies/handigheidjes ben ik helemaal aan gewend. Deze mis ik wel als ik op CS2/CS3 werk viel me van de week op .:D

Bijdrager
    MouseMighty

Ik heb niet gestemd. Goede antwoord voor mij staat er nl niet bij. Ik werk met zowel CS2, CS3 en CS4. Ligt eraan op welke Mac ik werk. Meeste toch wel met CS4 en CS3, ligt eraan waarin het aangeleverd is en dat is vaak nog CS3. Natuurlijk kan je CS3 documenten openen met CS4 maar ik heb er toch een “veiliger” gevoel bij.

Bijdrager
    Genius

Niet met de gehele suite, maar met Photoshop CS3 en Flash CS4

Bijdrager
    iHaring

Net als MouseMighty, ook CS2, CS3, CS4. Ik ben wel helemaal over naar CS4, maar 3 en 2 heb ik regelmatig nog nodig.

Bijdrager
    Napsju

Optie 5.

Bijdrager
    Xigh

CS3 met daarnaast nog Photoshop CS4 voor de 3d Live paint optie.

Bijdrager
    fozzy

CS3 nog.

Vervolgvraagje, als je het complete CS3 pakket hebt, is het dan ook mogelijk om bijvoorbeeld
    alleen illustrator te upgraden naar CS4? of moet je alles nemen?

Draai hoofdzakelijk alleen met illustrator namenlijk.

Bijdrager
    J-R0eN

CS3,, heb gewoon nog geen zin om over te stappen. Moet ik weer alles upgraden, kost geld, tijd, moeite etc. En heb nu lekker alles soepel draaien. Ik sla meestal een versie over. Ging van CS1 naar CS3. Nu denk van CS3 naar CS5 als die er komt.

CS3 is nog maar iets van een jaar oud (nja, 1,5 jaar) oud.

Bijdrager
    Pokerface

Ik werk nu met CS3, maar ik merk dat er steeds meer in CS4 wordt aangeleverd. Wij zullen dus binnenkort wel overstappen op CS4. Ik weet niet waarom ik bestanden van CS1 of 2 in een oudere versie zou moeten openen. Volgens mij is dat prima compatible. De overgang van Illustrator 10 naar CS gaf wel problemen, maar daarna ben ik geen problemen meer tegengekomen. Ik open dus gewoon alles in CS3 (eigenlijk open ik alles in ArtPro en die heeft helemaal geen problemen met versies, maar dat terzijde)

Bijdrager
    MacBoot

CS3, heerlijke die smart-objects:)

Bijdrager
    eight

CS3, waarom? Zie momenteel nog niet het nut ervan in om over te stappen. Pas als ik merk dat bestanden die aangeleverd worden in CS4 binnen komen ga ik weer upgraden. Heb het idee dat heel veel nog niet naar 4 zijn over gestapt.
    En op de laatste plaatst de uitgave die zoals gewoonlijk prijzig is.

Bijdrager
    Whamp
    ”eight”

CS3, waarom? Zie momenteel nog niet het nut ervan in om over te stappen. Pas als ik merk dat bestanden die aangeleverd worden in CS4 binnen komen ga ik weer upgraden. Heb het idee dat heel veel nog niet naar 4 zijn over gestapt.

Precies

Bijdrager
    suriflavour

CS3
    op school werken alle imac nog met CS2, en vanuit cs4 kan je geen bestanden omzetten naar cs2 (dan moet je het eerst via cs3 doen en dan weer naar cs2, dus dat word zo omslachtig…
    de windows laptops zijn weer wel met cs3, vandaar;)

Bijdrager
    MouseMighty

Ik snap het wel dat CS4 nog maar net uit is maar vergeet niet dat er nu nog een “grace period” geldig is. Dit betekent dat als je nu de upgrade besteld (en betaald), je minder geld kwijt bent dan straks. Nu maakt het niet uit van welk pakket je de upgrade doet. Straks ga je meer betalen voor upgrades vanaf oudere pakketten dan de vorig. Adobe beloont hiermee de trouwe klanten die altijd braaf de upgrade aanschaffen. Je bent dus meer geld kwijt als je van CS3 naar CS5 gaat dan wanneer je van CS4 naar CS5 gaat. Je kan het pakket natuurlijk nu ook gewoon kopen en nog niet installeren :wink: Overigens betekent het ook niet dat je CS3 eraf moet mieteren. Ik heb op 1 Mac zowel CS3 als CS4 staan.

Bijdrager
    Xigh
    ”MacBoot”

CS3, heerlijke die smart-objects:)

Zitten er geen smart objects meer in CS4 dan?;)

Bijdrager
    MouseMighty

Tuurlijk daar zijn zelfs (in InDesign) smart guides bijgekomen! Heeeeerlijk!

Bijdrager
    HorridCrow

CS4. Al had ik achteraf beter nog even kunnen wachten met overstappen van CS3 naar CS4.
    Nog teveel irritante bugs in CS4, en kan niet helemaal wennen aan sommige nieuwe features.

Maar dat zal wel tijd nodig hebben.

Bijdrager
    rdesign

cs3 is kut, cs3 is wel aardig, maar cs2 blijft voor mij de held. ik vind dat 1-rij balkje in PS CS3/4 erg kut. :x

Bijdrager
    Simon90
    ”rdesign”

cs3 is kut, cs3 is wel aardig

Ik heb zo’n gevoel dat je jezelf hier tegenspreekt. Kan me vergissen hoor. :baby:

Bijdrager
    MouseMighty
    ”rdesign”

cs3 is kut, cs3 is wel aardig, maar cs2 blijft voor mij de held. ik vind dat 1-rij balkje in PS CS3/4 erg kut. :x

PEBKAC! Kijk maar eens in je voorkeuren van je interface (weergave dubbele kolom). Dus als de sodemieter upgraden naar CS4! :evil:

Bijdrager
    Macteach

Nieuw woordje geleerd? ;-)

Bijdrager
    Geedee

Ik werk tot volle tevredenheid met CS 3. Om de ene of de andere reden kan ik geen stem uitbrengen :?

Bijdrager
    Gilliam

Ik heb CS4 maar ik ga misschien terug naar CS3, CS4 crasht nu en dan wel is en is iets trager. :|

Bijdrager
    Laquila

CS3, op school werken we daar ook nog mee, dus ik heb geen echte reden om over te schakelen naar CS4.

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”eight”

Ik denk er het zelfde over.
    Tot nu toe nog geen CS4 bestand gehad, en als er dan en enkel bestandje binnen komt, dan is dit gewoon te openen met CS3.
    Kans is alleen dat nieuwe gebruikte functies komen te vervalen, maar de kans is kleiner dan dat we een CS4 bestand krijgen.

Bijdrager
    rdesign

Ik bedoelde ‘CS4’ is wel aardig, hahaha.:p Typen op de iPhone, blijft lastig.:)
    Nooit geweten, graf. Dan kan ik inderdaad net zo goed naar cs4. Maarja, zolang cs2 het voor mij nog goed doet, ga ik niet elke keer geld uitgeven voor updates hoor. Blijf niet aan de gang. Dan kan zakgeld eindelijk weer besteed worden aan waarvoor het bedoeld is: BIER. Hehe.

Bijdrager
    twistedheat
    ”Geedee”

Ik werk tot volle tevredenheid met CS 3. Om de ene of de andere reden kan ik geen stem uitbrengen :?

Ik ook, hoewel ik moet toegeven dat ik reeds nog met Indesign CS2 heb gewerkt en dat ook nog prima vind werken.

Bijdrager
    Guidoooh

Werk op me laptop voor school en op me iMac met CS3:) Zou niet weten waarom ik naar CS4 moet overstappen, heb genoeg aan CS3. Verder heb ik er voor betaald, al kost het me amper wat aangezien ik het via m’n opleiding koop met heel wat studentenkorting.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.