5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    FB

Met verschillende printers/scanners hetzelfde probleem?

Hoi,

Had hier eerder al een topic gepost over een HP printer/scanner combi die wel wilde printen maar niet wilde scannen. Die had ik een enkele keer wel in fotolader zover gekregen dat ie ging scannen maar bleef steken op 33% oid. Allerlei gedoe gedaan met nieuwe drivers downloaden, echte HP software uninstallen en noem het maar op. Kwamen we niet veel verder mee, de ene keer werd alleen de printer herkent, daarna weer niets enz enz.
    Nu staat hier in huis nog zo’n soort apparaat maar dan van Canon. Ik dacht laat ik die eens proberen. Ik sloot hem aan, en warempel, alles werkte naar behoren. Zoals ik eigenlijk verwacht van een Mac + randapparatuur. Printen geen probleem, ook even de scanner geprobeerd en die deed het ook zonder problemen. Dag later (Mac niet uitgeweest in de tussentijd) hadden we ‘m echt nodig voor scannen. Ik start fotolader en… niets.. Daar gaan we weer dacht ik. Als eerste maar eens de computer opnieuw opstarten. Dit werkte goed, scanner deed het gewoon. Echter 10 minuten later weer helemaal niets.

Ik kan hier totaal niet bij met m’n hoofd? De software/drivers/whatever lijken me allemaal goed aangezien de scanner prima functioneert zodra de computer net aan is. Ik heb dus geen behoefte om weer enorm te gaan klooien met allerlei zut.

Wat kan hier in godsnaam aan de hand zijn?

Bijdrager
    stopa

Hoe aangesloten, rechtstreeks of via USB-hub

Bijdrager
    FB

Rechtstreeks via USB.

Bijdrager
    stopa

OOK al verschillende USB poorten op de computer geprobeerd.
    Mijn eigen (aparte) scanner werkt alleen naar behoren op een poort van de computer.
    En dus niet via een USB hub , waarschijnlijk toch iets met spanning.

Bijdrager
    FB

Hm dat is een goed idee. Maar vind ik eigenlijk belachelijk voor een iMac van 1199,-?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.