18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    e.m.

met photoshop gemaakte site online zetten!

dag allemaal

ik heb een vraagje
    weet iemand hoe ik een website moet en kan plaatsen
    die gemaakt is met photoshop?????

alvast bedankt,

Bijdrager
    vhbart

Eventjes op Google met de zoekterm “hoe website online zetten” levert als eerste interessante hit deze link aan. Kijk eens als je daar iets wijzer mee wordt. Ik denk trouwens dat je ook eens wat verder info zoekt ivm maken van webites. Photoshop lijkt me niet echt hét programma om sites te maken.

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat je Dreamweaver bedoeld. Om een site online te zetten heb je allereerst een host nodig. Die zijn er gratis, betaald of je kunt het natuurlijk ook zelf doen. Hierbij moet je opletten of ze je programmeertaal ondersteunen(bijv. PHP) of ze MySQL Databases aanbieden(als je die nodig hebt natuurlijk)
    Als je een host hebt uitgezocht. Zet je je site het vaakst via FTP of een soort management console online.
    Soms wil je ook nog een domeinnaam erbij hebben. Deze zijn betaald(.nl, .be, .com etc.) of gratis bijv .tk

Bijdrager
    e.m.

ik weet hoe het host systeem werk hoor
    ik heb al eens een criminals site gebouwd met php en html!
    http://www.evertcrime.6x.to
    maar de vraag is hoe het ik een photoshop bestand online zodat de mensen er kunnnen naar kijken
    want ik heb een website gemaakt in photoshop illustartor!
    ik heb al een free host en ik heb ook een
    ftp surver

Bijdrager
    e.m.

hij is in photoshop en image ready gemaakt voor alle duidelijkheid

Bijdrager
    SwayZ

Wat bedoel je juist met het programma photoshop illustrator? Klinkt cool ! Kan je daarmee foto’s omzetten naar vector bestanden? :evil:

Bijdrager
    e.m.

dat is gewoon photoshop
    zoals adobe
    of photoshop cs

Bijdrager
    SwayZ

Dan kan je toch gewoon je bestanden via je ftp server uploaden naar je host. Niet?

Bijdrager
    e.m.

maar gaat hij dat dan ook openen ??
    volgens mij niet

Bijdrager
    vhbart

Met de beste wil van de wereld, heel duidelijk vind ik je toch niet. Heb je je bestanden opgeslagen als html?

Bijdrager
    oegemeister

Dus je gaat “stoer” doen dat je al een website in php en html hebt gemaakt….. maar nu heb je een website in photoshop gemaakt.

Photshop is: zoals de naam al zegt…. voor foto’s….. een ontwerpje kun je er mee maken….. een site niet…

Dreamweaver kun je gebruiken voor het maken van websites…. en aangezien je al php en html kent moet dat natuurlijk geen probleem zijn!

gr Sjoerd

Bijdrager
    fnk

Met Imageready openen “Slicen” en als html exporteren…..

Grof maar het gaat…

Bijdrager
    e.m.

als je een beetje slim bent
    de meesten zijn slimmer als ik dan weten jullie dat je met photshop wel sites kunt maken

Inactief
    Anoniem
    ”e.m.”

als je een beetje slim bent
    de meesten zijn slimmer als ik dan weten jullie dat je met photshop wel sites kunt maken

Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Bijdrager
    oegemeister

ja…. je kan met word ook websites maken maar dat doe je ook gewoon niet….. Daar is het programma gewoon niet voor. Een fotobewerkingspakket is niet voor websites!

gr Sjoerd

Bijdrager
    mini11

vind ik niet, hoe maak je een mooie header of navbar? inderdaad PS! je kunt natuurlijk <li> gebruiken in dreamweaver en die opleuken met een css maar ps vind ik wel handig als er geen databases/ cms gebruik moet worden.

Bijdrager
    vhbart

:sotp:

We gaan hier geen discussie opzetten over wat best is om een website te bouwen. Heb je je bestanden opgeslagen als html?

Bijdrager
    mini11

Hoe je een photoshop site online zet:

open je psd met imageready en slice hem,
    sla de slices op en open de automatisch aangemaakte index.html of sitenaam.html met dreamweaver/ webontwikkeling software, voeg je content toe en upload alles via ftp of andere systeem, denk eraan dat in je server root een index.htm/html of .php moet staan.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.