5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dvdstaay

Met OSX10.4 DVD van 10.3.9 naar 10.4…Helaas: BOMFatalError

:cry: wilde ik even snel met de originele (zwarte) OSX 10.4 DVD die ik heb geleend de iBook van m’n moeder upgraden, laat ie me alles doen (uurtje wachten enzo) en zegt dan aan het eind

“Er is een fout opgetreden tijdens de installatie. Voer de installatie opnieuw uit” (BOMFatalError – CP10 read error bad file format)

Na drie keer opnieuw installeren en telkens dezelfde melding weet ik het niet meer. Terug naar 10.3.9 kan niet meer, die keuze krijg ik niet. Ik heb dus nu een computer die denkt dat ie op 10.4 draait, maar hij kan nu allerlei taakjes telkens niet afmaken (zoals: copïëren van bestanden, applicaties openen en dat soort kleine :x dingetjes)

Wat te doen? Kan je de iBook in target mode vanaf een andere iBook 10.4 door de strot duwen -zonder data verlies-? Andere, hopelijk succesvolle, tips?

Wat kan er aan de hand zijn?

Alvast dank, mede namens mijn, toch best moderne, moeder (76 jr!), die nu in zak en as zit te wachten tot zoonlief z’n ‘aardige geste’ ook weer zelf oplost.

Diederik

Bijdrager
    Dick de Roos

Voor welke Mac was die originele DVD bedoeld?
    Welke iBook heeft jouw moeder?
    Volgens mij kan je altijd nog terug naar 10.3.9. Mits je de originele DVD daarvoor hebt natuurlijk. :)

Bijdrager
    dvdstaay

Moeder heeft 900 MHz iBook G3. Systeem wat er bij zat is 10.2.4. Ik heb me gek gezocht naar m’n 10.3 CD’s/DVD maar ze nog niet gevonden. (Da’s een andere bummer. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe ik destijds van 10.2 naar 10.3 ben gegaan… slordig!)

Nog iemand wat over mogelijke installatie via target-mode?

In ieder geval dank voor alle meedenk acties.

groets, Diederik

Bijdrager
    computer space

Is die 10.4 CD er een van een los OSX pakket, of hoorde die bij een computer?

Bijdrager
    dvdstaay

DVD lijkt mij los te zijn (zwart met grote X erop) die die bij computers komen zijn toch altijd grijs? Of heb ik me blij laten maken met een computer gebonden versie van OSX? Ik heb deze dvd te leen van een vriend in Zweden die hem toevallig had liggen….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.