24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    robindonne

Met iPhone inloggen op camera thuis

Hallo .

Op momenten dat ik het niet vertrouw , als wij even het huis uit gaan,( we wonen met 2 gezinnen in een groot huis.), zet ik wel eens quicktime videorecorder aan om toch een kleine controle te houden in onze woonkamer.

Ik vroeg mij af of ik nu met mijn iphone onderweg kan inloggen om zo wat beelden te kunnen bekijken die met de imac gemaakt worden.

Zoiets als “logmein”

Alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt je camera beelden laten doorsluizen naar een html-pagina.

Simpelweg daar op in liggen en je kunt je beelden bekijken.

Bijdrager
    Vin

je vertrouwt je eigen huisgenoten niet??

Bijdrager
    RobinH
    ”Graphsic”

je vertrouwt je eigen huisgenoten niet??

Ja, inderdaad. Woon je dan wel ‘fijn’?

Bijdrager
    Macs

Je kan ook simpelweg een VNC-programma gebruiken waarmee je je computerscherm kan oproepen. Ik vind “Jaadu” best wel een goed programma hiervoor!

Bijdrager
    robindonne

Het is een beetje een rare situatie . een woning gesplitst maar op een enkele scheidingswand toch nog toegankelijk.

Er lopen daar een paar pubers die ik al eens al snuffelend heb aangetroffen.

Bijdrager
    robindonne

oke dat jaadu zou moeten werken.

Zou er ook een freeware voor te krijgen zijn

Of kan iemand me vertellen waar ik naar moet zoeken, welk programmasoort ik moet zoeken.
    Vnc iphone of een andere zoekterm?

Bijdrager
    Pieterr
    ”robindonne”

De oplossing!

Bijdrager
    robindonne
    ”Pieterr”
    ”robindonne”

De oplossing!

Die werkt niet op de 3g versie heb ik me laten vertellen

Bijdrager
    Pieterr
    ”robindonne”

Mocha VNC Lite

http://mochasoft.dk/iphone_vnc_faq.htm

Bijdrager
    robindonne
    ”Pieterr”
    ”robindonne”

Mocha VNC Lite

Dank u dit moet hem zijn

Bijdrager
    Pieterr

Verwacht overigens geen wonderen van het bekijken van video materiaal over VNC.
    Wat dat betreft is de suggestie van Karel Willem een betere.

Bijdrager
    robindonne
    ”KarelWillem”

Je kunt je camera beelden laten doorsluizen naar een html-pagina.

Simpelweg daar op in liggen en je kunt je beelden bekijken.

Bedoel je dan iets als “USTREAM”

Bijdrager
    1984

Of de iris, al heb ik geen idee of die met de iPhone overweg kan… ?
    en gratis is hij ook niet :innocent:

Bijdrager
    Pieterr

Het omgekeerde kan zo: http://qik.com/

Bijdrager
    japser909

is er geen bewaking software voor de mac ? activewebcam ken ik wel voor de pc, die maakt plaatjes en ken het naar email account sturen of html als en pubers met hun poten an je mac zitten :x

http://www.pysoft.com/ bootcamp ideetje ?

Bijdrager
    tinus_omt

Misschien is het makkelijker om het gewoon op te nemen en achteraf, als je denkt dat er iets gebeurd is, terug te kijken.

Bijdrager
    RobinH
    ”1984″

Of de iris, al heb ik geen idee of die met de iPhone overweg kan… ?
    en gratis is hij ook niet :innocent:

Ja inderdaad daar dacht ik ook net aan! :wink:

Bijdrager
    robindonne
    ”tinus_omt”

Misschien is het makkelijker om het gewoon op te nemen en achteraf, als je denkt dat er iets gebeurd is, terug te kijken.

Dit deed ik ook inderdaad wel eens.

Het leek mij een veilig idee als ik zowiezo altijd inzicht kon krijgen in wat er thuis of in de garage gebeurt.

Stel dat er iemand wat uitvreet, of erger nog, wat meeneemt.
    In het geval van een onbekende persoon kan je via zo een live verbinding actie en maatregelen nemen.

Het lijkt me een heel gebruikelijk.
    Op ons kastje van het autoalarm kan je ook direct zien of en zelfs aan welke zijde van de auto er wordt ingebroken.

Hmm ik weet nog niet welk programma nu het beste werkt. misschien inderdaad die live stream en dan onderweg gewoon die opname live bekijken

Bijdrager
    Arnenys

en anders kan je je mac beveiligen met IAlertU , ook heel goed vind ik.
    Dan kan niemand eraan komen totdat jij hem weer unlockt met je Remote, en als iemand niet met zijn poten van je mac af kan blijven dan maakt de iSight een foto en mailt-ie het naar je door…

Bijdrager
    robindonne

Dank u . ook erg gaaf.

Bijdrager
    tinus_omt

Haha, misschien kun je een antwoordapparaat met een hele dikke speaker ophangen, om ze weg te kunnen jagen met je Big Brother stem. Maar als de kinderen van de ‘buren’ dingen bij je aan het stelen zijn (of gewoon rondhangen) zou ik eerst eens met hun ouders gaan praten, en als dat van die lui zijn waar je (beter) niet mee kunt praten eens rond gaan kijken voor een nieuwe woning.

Er zijn wel allerlei oplossingen (als het een huurwoning is kun je bijvoorbeeld eisen dat hij fatsoenlijk afsluitbaar is) of je kunt naar de politie stappen, maar het duurt allemaal heel lang, je relatie met de buren wordt er waarschijnlijk niet beter op en je lost het eigenlijke probleem waarschijnlijk niet op. Je gevoel van veiligheid krijg je niet zomaar terug, ook niet met cameras.

Bijdrager
    Pieterr

Of schaf een Synology NAS aan. Daar zit een hele berg software bij, waaronder de Surveillance Station:

Surveillance Station
    The Synology Surveillance Station provides you with an easy and economical network video recording solution. By connecting IP cameras to the network and configuring the cameras in the Surveillance Station, you can watch the live-view of monitored area on a real-time basis, and schedule video recording in Continuous Recording Mode, Motion Detection Mode, or Alarm Recording Mode. In addition, you will be able to review the recorded video clips by searching or browsing the convenient Time Line bar.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.;-)

Bijdrager
    robindonne

nee we zitten in ons ouderlijke huis met 2 gezinnen , 1 daarvan hebben pubers met pubervriendjes etc.

Het is trouwens een imac dus Ialertu heb ikwaarsijnlijk weinig aan

ik heb die “mocha vnc lite” net geprobeerd maar dta werkt op wifi echt geweldig alleen via 3g krijg ik geen verbinding.

Ik heb wel het ip adres veranderd in die van mijn echte aansluiting thuis ,maar moet ik daar achter het ip adres van mijn imac invullen of is er een andere manier voor?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.