8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Met iPad online via internet verbinding van macbookpro

Ik ga binnenkort naar het buitenland en heb voor mijn MBP een internet dongle. Nu is mijn vraag kan ik ook met mijn iPad van deze verbinding gebruik maken? Dus met de iPad meeliften op het internet van mijn MBP.
    Ik hoor graag.

Bijdrager
    Oppie

Die optie heet ‘Internetdeling’ en zit standaard in Systeemvoorkeuren>Delen. Of het met die dongle ook kan weet ik niet zeker, maar ik zou zeggen: waarom niet?

Bijdrager
    madcat

het enige nadeel is dat je via je ethernet kabel verbonden moet zijn met internet op je macbook.

Bijdrager
    stefonline

ik ben uiteraard niet via een kabel verbonden met het internet maar met die dongle

Bijdrager
    HYD

Mijn oplossing is geweest: 2 micro sim-kaartjes bij KPN halen, de ene in de IPad en de andere in het meegeleverde hulpstukje in de dongel. Het kost wat, ik geloof €40, maar dan heb je voor elkaar.

Bijdrager
    stefonline

Ik heb nog niets gekocht dus alle oplossingen zijn mogelijk. Maar voor 75 euro kan ik een dongle huren(indernet op reis) voor twee weken online in het buitenland. Ik dacht dat is goedkoop en als me iPad nu ook nog mee kan liften ben ik helemaal blij. Dus vandaar mijn vraag.
    @HYD Ik ga eens naar de KPN oplossing kijken

Moderator
    unSOUND

Het moet kunnen via de manier die Oppie noemt. Je moet even kijken onder welke naam die Dongle verschijnt in de Netwerk-voorkeuren, bijvoorbeeld als Ethernet3 of zoiets.

Vervolgens ga je naar Delen, en dan Internetdeling, en kies je om de verbinding van Ethernet3 te delen via de Airport.

Bijdrager
    stefonline

mooi dan ben ik klaar wat betreft online zijn in het buitenland. Thanks

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.