8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    D-Smiley

Met iMovie een dvd maken (beeldkwaliteit is slecht)

Als ik met imovie beelden heb ingelezen en ze ga renderen en dan branden op een dvd dan valt mij op dat de kwaliteit van het beeld slecht is. Helemaal bij snelle wisselende beelden. dan is het net of er blokjes op het beeld verschijnen.

Het zelfde heeft een vriend van mij ook gedaan met final cut pro. Daarvan is de kwaliteit vele malen beter van het beeld.

Heeft het te maken met de compressie ofzo? Wie kan mij vertellen om dit op te lossen. Aangezien imovie makkelijker is om mee te werken.

Als ik nl voor 45 minuten beeldmateriaal heb moet ik toch een goede kwaliteit hebben?

Als er meer zijn met dit probleem en het opgelost hebben dan hoor ik dat graag.

Bijdrager
    Turbanus

Kijk eens bij video….

Mijn persoonlijke mening over iMovie HD en iDVD staat er ook wel ergens, maar daar hoef je het niet mee eens te zijn. iDVD vindt ik, kwalitatief gezien, ver onder de maat. Je kunt het oplossen via Toast 7.

Bijdrager
    D-Smiley

Aha.. ik ben nu bij de verkeerde forum.

Ik kan het beste alles inlezen en dan exporteren. Toast openen en daar de rest mee doen.

Dat is de beste optie op dit moment.

Dan ga ik nu terug naar video. Vind dit namelijk een vreemd verschijnsel dat het zo moet en kan.
    Maar of het werkt ga ik straks uitproberen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Fester

Hoe is dit afgelopen?
    Ik ben persoonlijk zeer tevreden over iMovie en iDVD ( Op het lange wachten na )
    Ik neem me elke keer voor om met een ander programma te gaan werken ( uit nieuwgierigheid, maar dan moet ik dat prog. weer eerst doorgronden )
    Voor die paar video die ik per jaar maak en het publiek op de banken krijg, geef mij maar een reden waarom het anders zou moeten.

Bijdrager
    Turbanus

Bij professionele voorstelling met beamers e.d. is het gewoon onder de maat. Hoe het dan wel moet staat in div. topics duiidelijk beschreven.

Bijdrager
    D-Smiley

Volgend weekend weet ik meer. Dan heb ik even een beetje meer tijd.

Bijdrager
    D-Smiley

Ik ben even aan het testen geweest, maar wat mij opvalt is als ik hetzelfde doe met mijn powerbook wil het niet en met mijn dual g5 wel. Ik kan via imovie wel exporteren met de g5 en met mijn powerbook niet.

Maar de kwaliteit word wel beter als ik het eerst exporteer en dan de rest doe met toast 7.0. Dat werkt voor mij ook makkelijker met een menu maken e.d als in idvd.

Bijdrager
    Turbanus

De kwaliteit wordt het best als je het bewerkt in iMovie 4 en daarna exporteren in de hoogste kwaliteit en dan in Toast 7 bakken. Dan kun je van je korte film zelfs een VCD maken die ook via een beamer toonbaar is. Dat lukt niet met iMovie 5/ 6 (HD) en zeker niet met iDVD, want daar kun je niet eens een VCD mee maken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.