10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    D-Smiley

Met ichat meekijken wat de ander op zijn mac doet.

Ik zit met een probleem. Een vriend van mij heeft een programma onder de knie en ik nog niet. Nou heb ik een vermoeden dat je met ichat je scherm kan laten zien. Klopt dat en zo ja hoe doe je dit. Ik wil graag mee kunnen kijken hoe hij alles doet.

Het mooiste is dan dat ik hem ook kan horen.

Kan ik dat dan ook opslagen zodat ik het later nog eens weer terug kan kijken?

Ik hoop dat dit wil en zo niet zijn er nog andere opties wat ik kan proberen?

Allebei hebben we OS X 10.4.5

Bijdrager
    klaus

Tja, je kan altijd de camera richten op je computerscherm.
    Anders zul je moeten een filmpje opnemen met een programma als Snapz Pro

Bijdrager
    Thoomas

Met iChatUSBCam kan dat.
    Je kan daarmee je iSight of een andere cam op een niet ondersteunende computer aansluiten, maar (nu komt het:) ) je kan ook je scherm als webcambeeld laten zien.
    Alleen jammer dat het niet gratis is, het is een demo van 7 dagen.

En een andere oplossing weet ik zo nu even niet:?

Bijdrager
    Eehhm…

Maar een idee is het zeker wel: de optie om de opname van de iSight te verruilen voor een live weergave van het beeldscherm…

Dan blijft wel de vraag: hoe groot beeld je het af. Misschien een stukje van 640 x 480 px rondom de cursor, net zoals bij zoom in (accessibility regelpaneel)

Bijdrager
    Thoomas

Dat weet ik eigenlijk niet precies. Je zou het kunnen uitproberen:?

Bijdrager
    bezemkast

je kunt je digitale camera (DV Cam) er aanhangen. deze wordt herkend als webcam, dan wordt ook meteen de optie vrij om je desktop te laten zien i.p.v. beeld.

Maar de resolutie is zeer laag en ik denk dat je er weinig aan hebt.

Beter remote desktop of timbuktu erbij pakken…

timbuktu vind ik zelf via het internet uitstekend werken. In een netwerk trouwens ook:)

Bijdrager
    D-Smiley

Met ichatusbcam wil dat niet met OSX 10.4.5

Ik gebruik namelijk ichat av en die word niet door ichatusbcam ondersteunt.

Remote dektop wil ook, maar vanafstand en met routers er tussen lukt het mij niet om verbinding te leggen. In een lokaal netwerk wel en ook een nadeel is dat ik geen geluid kan opnemen. Met skype of ichat kan ik wel gewoon op dat moment praten, maar wil het ook graag op kunnen nemen en later weer bekijken.

Ik heb ook een movie box DV… kan ik mijn beeld van de mac daar ook naar toe sturen dat ik het kan opnemen via de TV naar een videorecorder?

Ik heb al geprobeerd, maar ik krijg mijn hele beeld er niet op. En audio zou dan ook ideaal zijn.

Bijdrager
    D-Smiley

Het word toch opnemen met een camera… Dat is voor mij nu wel de makkelijkste oplosing. Mocht iemand een alternatief weten dan lees ik dat graag.

:)

Bijdrager
    fokspy

Mag ik ff iets anders vragen? Je hebt een gaaf icoontje. Mag ik die ook? 8)

Bijdrager
    D-Smiley

Haha, dank je.

Iedereen heeft zijn eigen avatar en als je een beetje creatief bent moet jouw dat toch ook lukken?

Met een beetje plakken knippen lukt bijna alles wel.

In mijn vriendenkring noemt iedereen mij smiley met zijn mac en daarom deze avatar.

Succes

:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.