21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

Met grote spoed help gevraagd

Mensen:

Net de update gedaan van iPhoto enz..

Help, oh help. de eerste keer dat ik vergeten ben om bekups te maken.
    Mijn gehele iPhoto library is verdwenen??? Alleen een alias is nog over?

Wat moet ik doen. Er staan foto’s op die ik niet absolutt niet kan missen. Ik vergat mijn bekups, oh wat een kloothommel!

Wie helpt?

Bijdrager
    Woziak

In de prullenbak misschien? :oops:

Zoeken op de disk naar een iPhoto map…

Bijdrager
    cubizer

wat heb je precies geinstalleerd??
    Want ilife ’05 kun je gewoon goed over ’04 heen installeren. Geen enkel probleem… Je volledige bibliotheek blijft behouden.

Bijdrager
    viv

zoek op bestandsnamen die in de library noeten zitten… (namen van foto’s)
    ik zou de library vinden als ik zoek naar: 0049.JPG
    :( wat een elende

Bijdrager
    Geitekaas
    ”cubizer”

wat heb je precies geinstalleerd??
    Want ilife ’05 kun je gewoon goed over ’04 heen installeren. Geen enkel probleem… Je volledige bibliotheek blijft behouden.

iLife 05 was al geinstalleerd, het ging om de update 5.02 (net uit). In dit geval is de bibliotheek dus niet behouden. Hij is gewoon verdwenen. Hij zit ook niet in de prullenbak. Alleen een alias is nog overgebleven op de plek waar normaal de iPhoto library staat. Die alias leidt tot niets.

Bijdrager
    draaischaap

oe, daar heb ik laatst iets over gelezen… je kon met <alt> ingedrukt iPhoto opstarten om je Library te herstellen.

(Maar dat moest je geloof ik wel doen voordat je iLife 05 ging installeren, maar het werd uiteindelijk wel opgelost… zal even zoeken…)

Bijdrager
    viv

de data moet nog op schijf staan, zolang die niet overschreven raakt…
    herstart niet en doe zo minmogelijk op je appel…er zijn van die rescue programma’s
    niet alles hoeft reddeloos verloren te zijn….

recente MACFAN ging er over… heb ik hier niet liggen… iemand anders?

van die alt-knop meen ik mij ook te herinneren…

Bijdrager
    draaischaap

Niet wat ik bedoelde, maar wel hetzelfde verhaal:
    http://answers.google.com/answers/threadview?id=500231

Je mag blijkbaar iPhoto niet updaten zolang je library corrupt is (en dat gebeurt al als je simpelweg een foto verplaatst). Dus eerst je library repairen door met <command-option-shift> (geen alt, dat doet wat anders…) ingedrukt iPhoto op te starten.

De oplossing is in uiterste nood: je foto’s opnieuw met de hand importeren, maar als je ze ook niet terugvind op schijf… auw!

Ik hoop voor je dat je niet goed genoeg kijkt…

EDIT: command-option-shift, geen <alt>
    sorry.

en het artikel waar ik naar zocht was deze:
    http://www.xvsxp.com/articles/050123-iphoto5.php
    Die vond ik halverwege de pagina van answers.google :?

Sterkte in elk geval!

Bijdrager
    Geitekaas
    ”draaischaap”

Niet wat ik bedoelde, maar wel hetzelfde verhaal:
    http://answers.google.com/answers/threadview?id=500231

Je mag blijkbaar iPhoto niet updaten zolang je library corrupt is (en dat gebeurt al als je simpelweg een foto verplaatst). Dus eerst je library repairen door met <alt> ingedrukt iPhoto op te starten.

De oplossing is in uiterste nood: je foto’s opnieuw met de hand importeren, maar als je ze ook niet terugvind op schijf… auw!

Ik hoop voor je dat je niet goed genoeg kijkt…

EDIT: command-option-shift, geen <alt>
    sorry.

en het artikel waar ik naar zocht was deze:
    http://www.xvsxp.com/articles/050123-iphoto5.php
    Die vond ik halverwege de pagina van answers.google :?

Sterkte in elk geval!

Dank… Ik denk echter dat het al te laat is:-(

Mijn hemel. Er staan foto’s op van beesten en mensen die er niet meer zijn. En ik kan niet meer aan de orginele komen.

Ik dacht een bekup te hebben… Niet gecontroleerd. En dat terwijl ik mijn Lacie 250 Gb ALTIJD iedere maand bijwerk:-(

DAMN!!! Sorrie voor het vloeken. Wat een K*&^&%^$%$%t zooi die update:-(

Dank allemaal.

ik ga me ff bezatten

Bijdrager
    Nietzman
    ”cubizer”

Als je gelukt hebt…

Bijdrager
    draaischaap

Hou je vast aan wat viv al zei:

”viv”

er zijn van die rescue programma’s
    niet alles hoeft reddeloos verloren te zijn….

Tot die tijd:
    Hou je stevig vast aan je fles.

Bijdrager
    lampje

Probeer het met Disk-warrior, daar heb ooit alle fotoos van een gecrashte schijf mee teruggevonden,
    zelfs nadat ik ‘m had moeten formatteren om hem weer leesbaar te maken. Je laat Disk-warrior gewoon zoeken naar bestanden als .jpg, .tif, .mpg etc. ik ben er in totaal wel twee weken mee bezig geweest, maar vond bijna alles terug (alleen de datum van de fotoos klopte niet meer, dus alle fotoos moeten bekijken en opnieuw archiveren)

In uiterste nood kan je ook je schijf eruithalen en inleveren bij een datarecovery bedrijf, die vinden alles terug, maar kost wel een boel (hebben we op m’n werk gedaan na een crash)

In ieder geval tot die tijd nix doen met je computer, geen nieuwe docs aanmaken of installaties enzo,
    want dan wordt de data overschreven en is het weg. Diskwarrior draai je vanaf een externe opstartschijf (FW)

sterkte

het is een k*t-klus, maar het kan wel

Bijdrager
    viv

DIT IS HET!

http://mac.softpedia.com/get/System-Utilities/Data-Rescue.shtml
    http://mac.softpedia.com/progDownload/Data-Rescue-Download-5040.html

Data Rescue description
    Data Rescue is a tool for recovering lost Macintosh volumes. It recovers files and folders from crashed hard disks,floppy disks, or removable cartridges. Recovered data are saved to another medium, leaving the original disk untouched.
    The main interest in Data Rescue is that the strategy for finding lost files is original, different from the strategies usedby other tools like ‘Norton Utilities’. Not only will it find your data in situations where the other tools fail, but it willrecover them in a much better condition, restoring icons, dates and even folder hierarchy.

”thomdebom”

heb afgelopen maand in de MacFan over Data Rescue X gelezen en schijnt erg goed te werken. Eerst zorgen dat je de computer zo snel mogelijk uit doet en niet meer aandoet. Data Rescue X CDtje kopen (kijk even bij een Apple center als je het snel nodig hebt anders gewoon bij de makers van Data Rescue X zelf).
    Opstarten vanaf dat CDtje en laten zoeken. Conclusie van MacFan: als Data Rescue het niet kan vinden dan staat het niet meer op je HD…
    Succes ermee!!

:D

Bijdrager
    Mark2

Ik heb net gekeken en mijn iPhoto werkt vlekkenloos na de update. Ik was wel even geschrokken, meestal wacht ik met die updates een paar dagen, om te zin of er problemen optreden bij anderen.
    Vreemd geval.

Bijdrager
    iMac-Boy

Als het kalf verdronken is dempt men de put.
    Ik heb denk ik wel een tip voor je. Lacie de producent van externe HD’s en branders heeft
    een gratis back-up programma genaamd SILVERKEEPER.
    Deze software is gratis te downloaden en werkt perfect, je kunt hem instellen dat hij elke dag op een bepaalde tijd een back-up maakt (kun je het niet meer vergeten).
    De eerste keer duurt het lang als het veel data is, maar de volgende back-up maakt hij alleen van bestanden die veranderd of nieuw zijn.
    Je kunt je computer zo instellen dat hij op een bepaalde tijd ’s morgens opstart en b.v. een 15 min later een back-up maakt. Als je dan opstaat ’s morgens kun je direkt kijken wat hij gedaan heeft in een logbestand en zet je hem uit en kun je met een gerust hart naar je werk gaan.
    Dit is natuurlijk een beetje mostard na de maaltijd het lost je huidige probleem niet op maar kan wel problemen in de toekomst voorkomen. Het is misschien ook een tip voor anderen.

Bijdrager
    Ferdinand

helaas dataresque werkt alleen als je het programma al van te voren hebt geinstalleerd.

Het is heel vervelend, ik heb het ook al eens meegemaakt.

Bijdrager
    Esquare
    ”Geitekaas”

Mijn gehele iPhoto library is verdwenen??? Alleen een alias is nog over?

Heel vervelend, maar… Wanneer heb je die bieb voor het laatst gezien/gebruikt? Het lijkt me namelijk stug dat die updater iets in je Documentenmap vernaggelt. Dan zou dat bij iedereen moeten gebeuren.

Bijdrager
    Oppie

Klote man; maar ik kan me niet voorstellen dat die hele bieb weg is. Ik heb niet al die links doorgelezen maar vraag me af: is die bieb verplaatst en zijn de rechten afgenomen misschien? Zou het een optie zijn om als Root in te loggen en dan op zoek te gaan naar de ‘oude’ iPhoto Library of de foto’s daaruit, want als Root moet je _alles_ kunnen zien!

Bijdrager
    Berend

das inderdaad erg kut dat je alles kwijt bent…
    Ik heb na de update gewoon alles nog dus kan ook goed gaan..
    Probeer zoals de andere zeggen die programma’s..
    of staan de foto’s niet meer in je pictures map en daar in je iphoto map..
    misschien dat ie het gewoon niet snapt maar dat de foto’s daar nog gewoon instaan.
    Dit is dus een van de redens dat ik mijn foto’s gewoon opsla in me pictures map en vanuit daar in iPhoto sleep.

Bijdrager
    buurman

Als je niet te veel doet met je mac kun je de foto’s nog redden met de volgende programma’s:

http://www.subrosasoft.com/thestore/product_info.php?products_id=429
    http://www.subrosasoft.com/thestore/product_info.php?cPath=89&products_id=427

Bijdrager
    viv
    ”Ferdinand”

helaas dataresque werkt alleen als je het programma al van te voren hebt geinstalleerd. Het is heel vervelend, ik heb het ook al eens meegemaakt.

Weet je dat wel heel zzeker? Ik heb het helemaal nergens gelezen…
    Volgens de site haal je hun demo op, laat een scan uitvoeren en je weet wat er nog te redden is.
    Vervolgens kan je betalen voor een serienummer zodat je de files kan redden.
    Echt nergens niks gelezen over ‘van tevoren instaleren’.

”ido”

Ik heb al veel bestanden teruggevonden met DataRescueX
    een aanrader !

”iRamon”

Met Data Rescue X heb ik alles gevonden, behalve mijn foto’s…!!!

Geitekaas met kater?:|

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.