26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    bartvd

met grote ipod fietsen?

hoe kwetsbaar is zon grote ipod.. met harde schijf erin dus.
    kan je daarmee fietsen ,of zijn de bobbels op de weg al niet goed daarvoor.

Bijdrager
    VincentBaas

Ik rij al een paar maanden rond met een 30GB 5G iPod, tot nu toe geen problemen mee gehad.

Qua kwetsbaarheid verbaasde ik me erover dat er geen problemen ontstonden toen mijn iPod na een onverwachte beweging met het hoesje en de kabels eromheen van de tafel viel. Nuo ging dat niet al te hard, maar toch….

Alleen als het over fietsen gaat zijn de standaard oortjes wat mij betreft niet al te geschikt, een beetje omgevingsgeluid / rijwind zorgt al dat je je muziek niet meer hoort zonder dat je het volume flink moet opschroeven.

Bijdrager
    macker

Ik fiets al bijna twee jaar dagelijks met een iPod photo( volgens mij de grootste in afmetingen gezien) rond en ik heb er nog nooid problemen mee gehad.

Bijdrager
    petermac

Fietsen gaat perfect, het is maar als ge van plan bent keihad te zweten dat ik even een beschermhoesje ofzo zou gebruiken…
    Lopen gaat iets minder goed, maar daar schok je sowiezo wel heel wat harder mee dan met fietsen naturulijk

Bijdrager
    iJoost

De harde schijf draait, als je gewoon muziek speelt, maar heel zelden eventjes kort (ook met het oog op het batterij-verbruik) de rest van de tijd speelt ie uit z’n buffer.

En zelfs als de harde schijf draait moet het natuurlijk geen probleem geven als er dan ineens een hobbel is. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand daar een probleem mee had.

Bijdrager
    Turbanus

Die schijven kunnen een gigantisch aantal “G”s aan……:wink: De huidige 3,5” inch schijven kunnen al 200 tot 300 “G” aan.

Bijdrager
    bartvd

ok bedankt. dat wilde ik horen

Bijdrager
    petermac

Mijn iPod video heb ik toch weten schokken toen hij in mijn achterzak zat tijdens het rennen…
    Het kan natuurlijk ook aan mijn “buns of steel” gelegen hebben….

Bijdrager
    macses

ik gebruik mn iPod mini bij het fietsen en lopen (zwemmen heb ik nog niet geprobeerd :innocent: ) en hij doet het nog steeds. heb nu wel zo’n ipod nano besteld en een nike + voor tijdens het lopen

Bijdrager
    Brent146

Ik neem men iPod video 30 GB mee om te joggen. En een tijdje geleden stopte ie ineens toen ik aan het lopen was(hij was geblokkeerd dus ik heb niet op pauze geduwd). Toch kwetsbaar dan?

Bijdrager
    Donnie Darko

Ik heb m’n iPod eens van 2 trappen hoog laten vallen,
    er zit een heeel klein deukje in. (kun je alleen zien in het zonlicht)
    Maar hij doet het nog steeds perfect! Wat dat betreft kan ie wel tegen een stootje.:wink:

Bijdrager
    Indomarco

Sterker nog: ik heb over mijn iPod (60 GB Photo) heen gefietst.
    Vraag mij niet hoe, was een heeeel lullig ongelukje, maar doordat hij in het gras lag geen krasjes en problemen.

Bijdrager
    QuikCyborg
    ”Indomarco”

Sterker nog: ik heb over mijn iPod (60 GB Photo) heen gefietst.
    Vraag mij niet hoe, was een heeeel lullig ongelukje, maar doordat hij in het gras lag geen krasjes en problemen.

Weet je wel zeker dat je erover heen ben gefietst ? :P

Bijdrager
    Stadsman

In enkele klunsige buien al enkele keren mijn 5G iPod op het asfalt laten vallen en behalve een paar krasjes heeft hij alles overleeft.

Bijdrager
    Stiha

mijn Ipod Video van 60 gig heeft ookal het een en ander meegemaakt,
    het enige wat die eraan heeft over gehouden zijn een aantal krasjes.

Moderator
    unSOUND

Bobbels op de weg zijn sowieso niet een groot probleem, omdat je lichaam al een heel groot deel van de klap opvangt, en je kleding ook nog een deel. Als je je iPod aan je stuur of frame vastmaakt heeft ie het een stuk zwaarder…

Maar verder kunnen ze een hoop hebben hoor… in de iPod zelf zit ook nog eens een ophanging die de schijf van grote klappen behoed.

Bijdrager
    cuber3

Ik heb m’n iPod video 30GB na een avondje stevig doorzakken per ongeluk op de grond laten vallen (hij was uit m’n broekzak gevallen).
    M’n vriend stapte er per ongeluk op met zijn volle gewicht, en gaf hem daarna terug aan mij (godzijdank, anders was ik hem kwijt :o)
    Helemaal niks aan, enkele zeer kleine krasjes op de achterkant, maar dat is ook alles:)
    Ik gebruik m’n iPod altijd terwijl ik fiets (iedere dag), en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
    Als je last ondervindt van omgevingsgeluid kan je nog altijd het volume van je iPod boosten met vb euPod Pro:)

Bijdrager
    Juriaan

Ik Fiets al ruim 1,5 jaar dagelijks met de video in me zak, nog nooit problemen ondervonden.
    Kan dus makkelijk:)

Bijdrager
    Eelke

Ik heb nu mijn 7e ipod (waarvan 5 in een jaar). Bij elke ipod het zelfde probleem.

De HD kan NIET tegen constand geschok. De muziek speelt wel door, maar de Hd gaan naar de klote.
    Ik fiets dan wel met een gestroomlijnde ligfiets, zo rond de 48km/u ook over klinkers, 15000 km/jaar. dit is funest voor de Hd.

Laten vallen is wat dat betreft beter omdat het maar 1 keer gebeurt. Continu geschok is dus een probleem.

Bijdrager
    iJoost

Misschien moet jij dan maar eens een nano nemen.;-)

Bijdrager
    Eelke

Ja, ik heb er over nagedacht voordat ik de 80gb kocht. Maar nano 8gb is toch wat weinig. Ikheb nu 60 gb erop staan, en ik luister eigenlijk alles wel.
    Ik zou natuurlijk ook af en toe muziek kunnen wisselen, maarja. Daar ben ik dan weer te lui voor.

Als ik het geld had kocht ik een aparte voor het fietsen.:evil:

Bijdrager
    iJoost

Ik vul mijn nano middels een afspeellijst met willekeurige inhoud (wel met een maximum op de totale grootte van de lijst in megabytes natuurlijk). Elke keer als ik een andere inhoud wil verwijder ik gewoon met de hand alles uit die lijst en dan vult ie zich meteen weer opnieuw met iets anders. Synchroniseren en klaar.

In de regel heb ik op die manier van elk van mijn CD’s wel een of meer nummers bij me. En als ik alles wil dan neem ik de gewone iPod mee…;-)

Bijdrager
    Eelke

Jij dus wel:P

Bijdrager
    idenniske

Mijn ipod heeft een nacht buiten in een stort bij overleeft :)

alleen de hold knop doet het niet meer :o

dus best stevig zijn ze :|

Moderator
    Poezenbeest

29 juni ga ik naar Veteranendag…. niet omdat ik zelf heb gediend, maar mijn iPod heeft onderhand zoveel meegemaakt….

Doet het nog op en top!

Bijdrager
    OGT
    ”Eelke”

Als ik het geld had kocht ik een aparte voor het fietsen.:evil:

Dus één iPod nano (extra) kan je niet betalen, maar wel 5 iPods 40Gb op 1 jaar?? :?

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.