14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    brelsnok

Met een beamer de straat op?

Dag allemaal,
    Heeft iemand ervaring met het rondlopen met een beamer? (de straat op)
    Bestaan er beamers speciaal voor dit doeleinde?
    Hoe regel je de voeding?/Waar moet je wat dat betreft rekening mee houden?
    En als je voor de voeding een accu gebruikt, hoe converteer je de spanning het makkelijkst?

Deze vraag stel ik zonder een direct vastomlijnd plan te hebben. Ik probeer me een beeld te vormen van de (technische) mogelijkheden om in publieke ruimtes te beamen. (guerilla style);)

groeten!
    jacques

Bijdrager
    Erik Joling

Je moet nogal een lichtsterke beamer hebben om er buiten mee aan de slag te gaan. En een vermogen van 200W is ook al geen kattepis.

Bijdrager
    ThomasL

En misscien een heel lang verlengsnoer?:lol:

Bijdrager
    Erik Joling

Er bestaat toch wel iets:

Maar de lichtopbrengst lijkt me het echte probleem (als je geen moeite hebt om met beamer, laptop, accu en omvormer te sjouwen).

Bijdrager
    huinkroese

Er is hier een Spanjaard die iets in die richting heeft gemaakt.

Bijdrager
    Erik Joling

En het kan kennelijk heel klein:

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik denk dat het prima kan.
    er is eens iemand geweest die meedeed aan de “kunstprijs”, die projecteerde met een beamer o.a. vanuit een rijdende auto op straat en op muren.
    wel ’s avonds natuurlijk maar het zag er erg goed uit. Nou had ie ook wel beelden opgenomen die heel duidelijk bleven staan, zoals een dansende man in een wit travolta pak.
    De moderne beamers worden ook steeks lichtsterker. Stroom kan je uit een omvormer halen, al leveren die meestal weing vermogen, of uit een generator.

Bijdrager
    de toko

ja het is zeker mogelijk maar hangt van de lichtsterkte idd af, ik zou zeggen probeer het is! en post eff als het gelukt is

veel succes groetjes

Bijdrager
    strigoi

Verder lijkt het me dat je wel een beamer moet hebben die daar voor gemaakt is aangezien het algemeen bekend is dat het duurste onderdeel van de beamer (de lamp) tijdens projecties warm wordt en dus zeer kwetsbaar is voor beweging / trilling.. succes en wees voorzichtig!

Bijdrager
    tarmac58
    Bijdrager
    Xigh

Je zou kunnen kijken naar zo’n steadycam platvorm en dan in plaats van de camera de beamer. Dan heb je het probleem van zware schokken tijdens lopen of rijden verholpen.
    Ik herrinner me dat er een bedrijf was die zulk soort dingen maakte en dan was je voor 50 dollar ofzo klaar, maar kan me de naam niet herinneren.

Edit: Dit is hem niet, maar misschien dat het net zo goed werkt:
    http://www.cs.cmu.edu/~johnny/steadycam/

Bijdrager
    Dylan

Je moet in ieder geval goed kijken naar de lichtopbrengst van de beamer. Is het overdag en er is een lekker zonnetje 8) dan moet je toch wel denken aan een beamer met ongeveer 3000 – 4000 Ansi Lumen. Een ander punt is de stroomvoorziening…….. Je kunt inderdaad omvormers of generatoren gebruiken maar daarbij krijg je bijna altijd problemen met het beeld dat je projecteert. Storingen, kleurzwemen enzo. Het bedrijf waar ik werk heeft een aantal keren meegewerkt met dit soort projecten voor de kuntacademie. Als leverancier van de apparatuur. Mocht je meer willen weten laat dan even een PB achter.

Bijdrager
    i3enhur
    Bijdrager
    trabant

Doet me denken aan die gasten die echt grootbeeld gaan outdoorgamen; Laptop en beamer op de motorklep en projecteren op een flinke loods.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.