5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    RW

Met de Mac op het internet in het buitenland

Hallo

Ik woon in België en ga enkele dagen met verlof in Nederland.
    Nu is er op de verblijfplaats mogelijkheid om gratis internet te gebruiken met de eigen computer.
    Ik zou eventueel mijn iMac meenemen. Hoe doe ik dat dan aub om mijn mac met het netwerk op die plaats in nederland te gebruiken of gaat dit allemaal automatisch??
    Of moet ik opnieuw via bepaalde instellingen iets uitvoeren??

bedankt voor hulp!!

Bijdrager
    Lesliedec

als het een bekabeld netwerk is; gewoon de kabel insteken en het zou moeten werken.

als het een draadloos netwerk is; dit even selecteren via het airport icoontje boven in de programmabalk. Eventueel zal je in je browser eerst even via een login pagina worden geleid, maar dan zou het ook moeten werken

Bijdrager
    MacTS

Als het een bekabeld netwerk is volstaat het inpluggen van de ethernetkabel. Als het draadloos is laat je Airport zoeken naar beschikbare netwerken. Als je het bewuste netwerk hebt aangeklikt en het is beveiligd kan het wel zijn dat je de code van de encryptie moet intypen. That’s all.

Bijdrager
    Napsju

DHCP staat vaak wel aan…;-)

Bijdrager
    Wouzje

Ja je kan hem gewoon gebruiken, ik heb mijn imac meegenomen naar Oostenrijk het enige nadeel hiervan was dat ik mijn Mail niet meer vanuit dock kon checken… wel gewoon via gmail.com maar ik was zo gewend geraakt aan die mail app.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.