4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mikekiwi

Met Automator bestanden verplaatsen en in iTunes importeren

Ik probeer met een automator-actie muziek toe te voegen aan iTunes; ik wil de bestanden dan eers kopieren van een download-map naar de muziek-map en dan importeren in iTunes. De Automator-acties sla ik dan op als plugins in het scriptmenu zodat ik men twee klikjes de actie kan starten

Zie onder voor een plaatje hoe ik het tot nu toe heb geprobeerd (heb ook in Stap 1 de type-bestanden door type-mappen vervangen):

Deze actie loopt wel, hij kopieert ook keurig de geselecteerde Finder-onderdelen naar de muziek-map, maar het importeren in iTunes werkt niet…doe ik iets fout?
    Wat ik zelf kan verzinnen is dat hij na de kopieer-stap de selectie van bestanden/mappen ongedaan maakt en dus niet duidelijk is welke muziek in iTunes geimporteerd moet worden, maar geen idee hoe ik dit kan oplossen zonder weer een selectie-venster te krijgen…

Bijdrager
    Sumar

Is dat kopieeren naar de muziek map niet overbodig? Dat doet iTunes vanzelf als je dat tenminste ingesteld hebt.

Ik heb het net getest (dus stap 1 en 3 van je actie) en het werkt als een tierelier

Moderator
    Poezenbeest

Denk dat je zo ook al een eind komt… Mits je natuurlijk in de voorkeuren van iTunes hebt staan dat die de muziekmap beheert…

Bijdrager
    mikekiwi

@Sumar:

Weet je….daar heb je helemaal gelijk in…en ben al die weg ingeslagen net nadat ik mijn berichtje hier typte

Heb de laatste tijd (door problemen met externe schijven) nu de iTunes-library meerdere malen opnieuw moeten selecteren/aanmaken/vullen en daardoor liep het normale importeren niet lekker.
    Vandaar dat ik het met de Automator wilde gaan doen…

Heb nu de settings in iTunes weer goed gezet en ook weer het vinkje bij “Kopieer bestanden naar…<etc>” gezet. En nu kan dus de rest van mijn vraag de prullenbak in, want ik wil iets gaan maken dat eigenlijk al gewoon in iTunes zit…:oops: :mrgreen:

Maar, het nadeel is dat het ook nog in de originele download-map blijft staan en ik die dus handmatig op moet schonen, daar moet ik nog wat op zien te vinden…

@Zerk: die had ik ook gezien, maar gaat hij dan niet opnieuw hercoderen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.