3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

Met Automater namen aanpassen

Het moment dat ik over Automater las dacht ik “Yes, eindelijk hoef ik niet meer handmatig al die namen te veranderen.” Maar dat moet volgens mij nog wel.
    Ik wil graag dat mijn muziek bestanden in de map Shared (Limewire) automatisch de volgende namen krijgen: “artiest” – “titel”.mp3 maar na veel gerotzooi met Automater heb ik een hoop voor elkaar, maar dat nog niet. Is er iemand die weet of dat uberhaubt mogelijk is en zo ja, dan zou ik graag weten hoe.
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Yaris

Ik weet niet hoe de namen van je bestanden er op dit ogenblik uitzien, vriesela, maar als je in Automator in de bibliotheek ‘Finder’ de taak ‘Wijzig naam Finder-onderdelen’ kiest, moet je toch alle namen naar je eigen wensen kunnen aanpassen. Heb je alle mogelijkheden al aangeklikt ? Met de opties ‘Voeg tekst toe’ en ‘Vervang tekst’ kun je ontzettend veel doen. Voordat Tiger uit was had ik een verzameling van 7.000 foto’s met verschillende naamstructuren. Het was heel onoverzichtelijk. Dank zij Automator heb ik ze snel en eenvoudig allemaal eenzelfde naamstructuur kunnen geven zoals jij wil doen met “artiest” – “titel”.mp3.

Bijdrager
    vriesela

Bedankt, maar daar had ik ook al gekeken. Namen van maar muziek bestanden zijn bijvoorbeeld: (08) Racoon – Love you more – ditenditalbum.mp3
    De titel van het nummer is Love you more en de artiest is Racoon. Ik wil dan graag dat het bestand de volgende naam krijgt: Racoon – Love you more.mp3
    Maar tot dusver heb ik het nog niet voor elkaar kunnen krijgen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.