27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Borg

Messenger voor Mac offline opstarten

Met de vorige versie van MSN Messenger kon ik deze opstarten, terwijl ik als ‘offline’ bleef staan. In versie 6 lukt dit me niet meer, ik kan nergens vinden hoe ik in moet stellen dat ik na het opstarten ‘offline’ wil blijven.
    Weet iemand of dit nog kan? Ik heb MSN Messenger 6.0.2.

Bijdrager
    Brent146

MSN Messenger is enkel voor Windows en dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit. Als je Microsoft Messenger bedoelt, moet je gewoon als je aanmeldt “offline weergeven” opzetten…

Bijdrager
    Ed Mokum

Ik neem aan dat Borg bedoelt dat ie Messenger for Mac versie 6.0.2. heeft.

Bijdrager
    Borg

Klopt, ik bedoel Messenger voor Mac.

Bijdrager
    moller

Google anders even op: aMsn

Werkt perfect, webcam, audioberichten, smileys etc

Geblokkeerd
    Anoniem
    Bijdrager
    G-Force
    ”Brent146″

MSN Messenger is enkel voor Windows en dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit. Als je Microsoft Messenger bedoelt, moet je gewoon als je aanmeldt “offline weergeven” opzetten…

[size=9:e6f80c5dbc]Het is toch duidelijk wat hij bedoelt? Word je daar niet een keer moe van, elke dag tientallen mensen verbeteren op kleine foutjes?[/size:e6f80c5dbc]

Bijdrager
    Brent146
    ”G-Force”
    ”Brent146″

[size=9:32d4a7a77f]Het is toch duidelijk wat hij bedoelt? Word je daar niet een keer moe van, elke dag tientallen mensen verbeteren op kleine foutjes?[/size:32d4a7a77f]

Nee ik word daar niet moe van, als je de regels leest, is dit een Mac-only of mac-relevant forum en als het over Windows gaat zonder betrekking tot Mac hoort het hier niet thuis. Het kon toch gewoon dat de TS geen fout maakte en hier een vraag kwam stellen over MSN. Zo nee, heb ik hem geantwoord.

Bijdrager
    Borg

Het probleem was dat het aanmeldscherm zo snel voorbijflitste, dat ik helemaal niets kon aanklikken. Messenger start razendsnel op en dan stond ik al meteen op ‘online’.
    Ik heb nu ontdekt dat je het aanmelden kunt annuleren (in het menu: Netwerk – aanmelden annuleren), vervolgens kon ik in het aanmeldscherm mijn status op ‘offline’ zetten.
    Klaar!

Bijdrager
    Nikita

Als je je dan eerst weer even afmeldt in Messenger, kan je daarna kiezen voor “Inloggen met een ander account of je status wijzigen”. Klik daar op klikt, kan je instellen dat je je wil aanmelden als Offline Weergeven.

@ Brent: je hebt verbeteren en je hebt miereneuken.

Bijdrager
    vic

en dan nu om echt volslagen voos te doen: het is mierenneuken :mrgreen:

Moderator
    Night

Ben benieuwd wat voor een karakter Brent gaat ontwikkelen als ie ouder als 14 wordt en de puberteit ontgroeit;)

Of nee… eigenlijk niet:P

Bijdrager
    JWB
    ”Night”

Ben benieuwd wat voor een karakter Brent gaat ontwikkelen als ie ouder als 14 wordt en de puberteit ontgroeit;)

Of nee… eigenlijk niet:P

Hahahahaha, zo….en nu weer de Fabeltjeskrant kijken!

Bijdrager
    macses
    ”Brent146″

muggenzifter

Bijdrager
    Brent146

Het is goed geweest hoor. :) Leuk om te weten dat je vanaf nu over eender wat een topic mag openen.

Bijdrager
    Charlpc

Gast, doe niet zo kinderachtig! Als iemand op dit forum een topic opent kun je er gerust van uitgaan dat de topic mac-gerelateerd is, er staat nota bene in de titel dat het over msn for mac gaat. En als dat al zo was is het niet jouw plaats om hier bijdehand over te doen. Dit soort gezeur daar heeft niemand wat aan, zeuren doe je maar bij je ouders.

Bijdrager
    Hansfree

Ik sluit me aan bij Charlpc, hoe offtopic ook. Maar gast je moet niet zo kinderachtig doen daar verziek je het forum mee. Het is beter als we gewoon met elkaar kunnen praten en niet de hele tijd dat mac/windows verkeerde forum hebben.

En ontopic, idd gewoon even afmelden en dan kan je kiezen welke status je hebt als je aanmeld.

Bijdrager
    Brent146
    ”Charlpc”

Gast, doe niet zo kinderachtig! Als iemand op dit forum een topic opent kun je er gerust van uitgaan dat de topic mac-gerelateerd is, er staat nota bene in de titel dat het over msn for mac gaat. En als dat al zo was is het niet jouw plaats om hier bijdehand over te doen. Dit soort gezeur daar heeft niemand wat aan, zeuren doe je maar bij je ouders.

Ahum, hij heeft de titel aangepast eerst stond er gewoon Messenger. En je moet er niet vanuit gaan dat het mac-gerelateerd is, want er zijn hier al vele topics gesloten om dat het niet mac-gerelateerd was.

Moet ik nu echt weer de regels copy-pasten:

Microsoft en Windows
    We zijn en blijven een Mac-forum. Discussies over Microsoft en Windows zijn hier niet taboe, maar er moet wel een duidelijke, directe link met Mac(-gerelateerde zaken) zijn. Vragen over Windows in een Microsoft-omgeving mogen dus niet, maar een vraag over hoe een Mac in een Windows-omgeving te integreren weer wel. Zoals je kunt merken, wordt je als forumgebruiker redelijk vrij gelaten, doe er je voordeel mee. De minder serieuze dingen m.b.t. Microsoft en / of Windows horen (nog steeds) in de Lounge thuis. Discussies over problemen met software als Bootcamp en Parallels worden toegestaan, zolang het probleem aantoonbaar bij Bootcamp/Parallels ligt, en niet bij het Windows OS. Bij twijfel blijft het topic in kwestie open.

De TS doet NIETS verkeerd. Het is Microsoft maar het is op een mac. Toen hij het topic startte was het niet duidelijk of mac-gerelateerd was, en wees ik hem er even op dat moest het niet mac-gerelateerd zijn, dit het verkeerde forum was. Dus, moeten jullie nu zoooo belachelijk doen, omdat ik iemand een correct antwoord geef. Maar goed dat mensen verbeterd worden, anders zou niemand vooruitgang boeken. Ik verbeter niet (meer) voor een kleinigheidje.

Bijdrager
    G-Force

Er stond gewoon Messenger… laat me even denken. Als ik rondkijk zie ik in het dock “Microsoft Messenger”, in de menubalk “Messenger”, in het Messenger menu zie ik “Over Messenger” en in het over Messenger zie ik Microsoft Messenger voor Mac. Wat is het nou?

Het was overduidelijk wat hij bedoelde, namelijk de MSN Messenger client voor Mac OS X. En als ik me goed herriner stond het versienummer, 6.0.2, al sinds het begin in de topicstart.

Bijdrager
    macmickey2
    ”Borg”

Met de vorige versie van MSN Messenger kon ik deze opstarten, terwijl ik als ‘offline’ bleef staan. In versie 6 lukt dit me niet meer, ik kan nergens vinden hoe ik in moet stellen dat ik na het opstarten ‘offline’ wil blijven.
    Weet iemand of dit nog kan? Ik heb MSN Messenger 6.0.2.

Beste brent, als je dan leest, gaat verbeteren en windows dingen gaat roepen..MSN Messenger 6.02 is de laatste versie voor Mac. Windows versie is ondertussen op versie 8. Daar had je het al aan kunnen zien. Misschien is het een tip om voordat je weer zo’n actie uithaald de TS een PB te sturen en te vragen wat die precies bedoeld. Scheelt een hoop ergernis van mensen. Die tekst over Windows en Mac kennen we nu wel….

Bijdrager
    iDarwin

mercury.to is top :innocent:

Bijdrager
    Hansfree

En dat kennen we nu ook wel…. plus dat het niets met de vraag te maken heeft. Nog zoiets, iemand komt met een vraag over msn en je krijgt gelijk adium, amsn en mercury tips om je hoofd geslingerd. Ik heb ze allemaal geprobeerd, adium is nog wel fijn maar msn vind ik op een of anderen manier toch fijner. Al die andere messenger progjes beantwoorden zijn vraag nog niet.
    Mercury is traag…

Bijdrager
    Marieke1232

Hallo,

om niet meteen een nieuw topic te openen en gezien het feit dat mijn probleempje ook te maken heeft met messenger VOOR MAC (versie 6.02) wil ik het volgende vragen:
    een studiegenootje heeft via mijn macbook ingelogd op haar messenger voor mac (msn) en nu zie ik de hele tijd haar e-mailadres bij de inlogpagina staan. Kan ik die van haar niet wissen zodat alleen mijn inlognaam (emailadres) te zien is?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Brent146
    ”Marieke1232″

Hallo,

om niet meteen een nieuw topic te openen en gezien het feit dat mijn probleempje ook te maken heeft met messenger VOOR MAC (versie 6.02) wil ik het volgende vragen:
    een studiegenootje heeft via mijn macbook ingelogd op haar messenger voor mac (msn) en nu zie ik de hele tijd haar e-mailadres bij de inlogpagina staan. Kan ik die van haar niet wissen zodat alleen mijn inlognaam (emailadres) te zien is?

Alvast bedankt!

Dan moet je gewoon jouw e-mailadres ingeven en op enter duwen, geen wachtwoord dus. Als je dan Messenger even sluit en dan weer aanzet staat normaal jouw e-mail daar.

Bijdrager
    Marieke1232

Hoi Brent146,

bedankt voor je reactie. ik kan idd mijn emailadres daar weer inzetten, maar dan staat die van mijn studiegenootje er ook bij, er ontstaat zeg maar een lijst met alle e-mailadressen die dan via mijn macbook op messenger inloggen, snap je mij een beetje? En het irriteert mij dat daar andere namen ook in komen te staan en mijn vraag is of je dat dus kan wissen, maar volgens mij kan het niet. Heb zelfs opnieuw de messenger geinstalleerd, maar het blijft dus heb ik maar aMsn erop gezet. Als iemand toch een oplossing weet, let me know! :D

Bijdrager
    Brent146

Ja ik snap wat je bedoelt, met de vorige versie dacht ik dat je het in de Voorkeuren kon doen, maar dat gaat nu niet meer. Maar jij hebt waarschijnlijk gewoon je programma Microsoft Messenger naar de prullenmand gesleept. In dat geval is niet alles verwijderd en zullen er bestanden in je systeem blijven die bij het openen van een opnieuw geïnstalleerde versie weer zullen worden geactiveerd. Zo is er waarschijnlijk een bestandje waar alle e-mailadressen instaan waarmee is ingelogd. De enige optie is dan je programma volledig verwijderen, met een programma als bvb. AppDelete: http://www.macupdate.com/info.php/id/23149

Dit is denk ik niet hét beste programma en kan dus wel een bestandje vergeten, maar misschien werkt het. Anders moet je even zoeken op het forum naar programma’s die alles verwijderen.

Bijdrager
    Marieke1232

hoi Brent146,

wederom bedankt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel te spreken ben over aMsn ivm webcamfunctie, maar daar ging het niet over haha. Ik ga in het weekend even het eea proberen en laat wel even weten als het gelukt is! :lol:

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.