7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    verwijderd-profiel

Messages iOS 7 gebruikt veel ruimte

De berichten app in iOS 7 gebruikt heel veel ruimte. Inmiddels 1.7GB.

Dit komt door de bijlagen die opgeslagen blijven.

Ik heb met iBackupBot HomeDomain/Library/SMS en MediaDomain/Library/SMS geleegd, maar als ik die backup terugzet zijn alle Apps ook verdwenen, de instellingen zijn er dan nog wel.

Berichten verwijderen helpt ook niets.

Iemand een idee? Ik kan nu nog maar een paar foto’s maken, en naar iCloud backuppen kan ook niet meer, omdat ik teveel data op m’n iPhone heb.

Bijdrager
    Targaryen

Een vriendin van me had laatst een soortgelijke situatie voor. De enige oplossing die ik toen kon bedenken was een herstel van haar iPhone. Ze was haar instellingen kwijt en haar voortgang in verschillende spelletjes, maar haar berichten app was leeg.

Bijdrager
    Rickje

Interessant vraagstuk waar vanuit Apple wel echt ondersteuning en opties voor moeten worden bedacht als je het mij vraagt!

https://discussions.apple.com/message/24898312#24898312

Inactief
    Anoniem

Het heeft met de methode te maken hoe apple omgaat met het iOS systeem
    Als je een bericht verwijderd, wordt het enkel gemarkeerd voor verwijdering.
    Pas als je het verwijderd en daarna met itunes synced is het bericht daadwerkelijk verwijderd…

Inactief
    Anoniem

Wat ik opmerkte was dat zelfs als je niks doet gewoon ruimte opgeslurpt werd (van 1000MB naar 300MB zonder wat te doen, hield specifiek in de gaten) plus dat T-Mobile ineens veel sneller komt met berichten je bijna op je limiet zit terwijl je amper wat doet (hooguit nu.nl lezen heel enkel een youtube filmpje bekijken) … iets wat ik nog nooit eerder tegen aanliep. Waar je ook goed moet opletten het automatisch updaten dit o.a. 1 v.d. boosdoeners.
    Uiteindelijk heb ik maar alles opnieuw geinstalleerd, draait weer stuk stabieler.

Bijdrager
    sciletto

Damnz man. Ze hadden gewoon bij 6 moeten blijven en 7 een jaartje moeten uitstellen. Waarom moet er perse elk jaar een nieuwe versie uitkomen?

Ik heb eerlijk gezegd geen last van bovenstaande. Mijn berichten app was 886MB en wanneer ik een bericht verwijder waar veel foto’s in staan dan zakt hij naar 604MB. Wat doet de rest anders dan ik?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik heb 1 chat waar veel foto’s en filmpjes in staan, de rest is af en toe een sms. Als ik die ene chat verwijder gaat het van 1.7gb naar 1.6gb, terwijl de andere chats het niet kunnen zijn.

Maar OMT is nog veel erger dan alle iOS 7 problemen bij elkaar, ik heb nu al een paar keer ingesteld dat ik een email wil krijgen als hierin wordt gepost, nog geen mail gekregen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.