-
Q:
mesmerizer821hz.online
Sinds 1 week kan ik het nieuws op hln.be absoluut niet meer lezen omdat ik telkens automatisch wordt doorgestuurd naar onderstaand adres. Hoe krijg ik dit weg? Ik geloof namelijk echt niet in gratis iPhone’s etc … Wat in het adres staat klopt zelfs niet eens allemaal (ik woon bvb niet in Antwerpen).
Malwarebytes kun je hier downloaden. Ik kan overigens geen link vinden tussen “mesmerizer821…” en malware. Misschien is de site zelf besmet dus probeer eens of het ook mis gaat met een andere browser want is je browser besmet dan zou het bij een andere browser goed moeten gaan maar gaat het ook daar fout dan is waarschijnlijk de site besmet.
Het gaat zo te zien over een IOS device. Gelukkig is daar ook een versie voor beschikbaar:
https://www.malwarebytes.com/ios/
Overigens kan de app je iPhone niet scannen op malware. Dat heeft Apple vakkundig dichtgetimmerd. De app kan wel extra beveiliging bieden.
Verder is het zo dat elke browser voor iOS gebaseerd is op dezelfde webmodule. Dus – in tegenstelling tot macOS – zal het probleem zich dan hoogstwaarschijnlijk in álle browsers voordoen.
Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van malware op een iOS device, maar eens zou de eerste keer moeten zijn. Ik gok echter eerder op de conclusie die hierboven al werd gegeven, en dat de site die je wou bezoeken zélf besmet is geraakt met malware.
<p class=”cite”>Night op 14 juni 2019 om 17:02</p>
Het gaat zo te zien over een IOS device. Gelukkig is daar ook een versie voor beschikbaar:https://www.malwarebytes.com/ios/
Overigens kan de app je iPhone niet scannen op malware. Dat heeft Apple vakkundig dichtgetimmerd. De app kan wel extra beveiliging bieden.
Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van malware op een iOS device, maar eens zou de eerste keer moeten zijn. Ik gok echter eerder op de conclusie die hierboven al werd gegeven, en dat de site die je wou bezoeken zélf besmet is geraakt met malware.
Jammergenoeg niet beschikbaar in België.
Ik installeerde ondertussen wel Phone Guardion Beveiliging.
Is dat ook geschikt?
Ik zou eerst eens met de standaard stappen beginnen, voor je allerlei apps gaat installeren.
Ga op je iPhone naar Instellingen → Safari → Wis geschiedenis en website data en voer dit uit. Zet daarna je iPhone op de normale manier uit. Daarna je iPhone weer aanzetten en kijken of het probleem verholpen is. Als dat niet het geval is kunnen we naar drastischer maatregelen kijken.
Verder heb je niet verteld of je iPhone gejailbreakt is maar ik zie dat je iOS 12.3 draait, dus dat zal wel niet.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.