12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    vinceg

merkwaardige zwarte kaders

Heel raarrrr…

Heb sind een korte tijd last van zwarte kaders in m’n syteem (G5 OSX 10.4.5) . Ze staan om geselcteerde iconen, blijven een tijdje staan op de plek van net gesloten windows, staan om scrollbalken… etc

Geen idee hoe ik er aan kom, maar nog minder idee hoe ik er af kom. Herkend iemand dit?
    (lijkt wel een soort geheugen gebrek…)

iemand enig idee?

Bijdrager
    computer space

Kun je er een screenshot van maken?
    Zo ja: ff posten,
    Zo nee: videokaart dood.
    En iets meer systeeminfo is ook welkom (videokaart, type mac)

Bijdrager
    Esquare
    ”vinceg”

Heb sind een korte tijd last van zwarte kaders in m’n syteem (G5 OSX 10.4.5) . Ze staan om geselcteerde iconen, blijven een tijdje staan op de plek van net gesloten windows, staan om scrollbalken… etc

Kijk even naar de instellingen in het voorkeurenpaneel ‘Universele toegang’ onder ‘Toetsenbord’. Waarschijnlijk staat daar iets ingeschakeld.

Bijdrager
    vinceg

en wat extra info over m’n MAC

G5 dual 2 GHz
    1.5 GB geheugen
    video: ATI Radeon 9600 – 128 MBVRAM

Alvast bedankt!!!

Bijdrager
    computer space

Dan zal het inderdaad Universele Toegang zijn. Maar wel een optie die niet in 10.3 zit. Ik kan niks vinden wat erop lijkt. Het feit dat je schermdumps kan maken zegt dat het software is dat het veroorzaakt.

Bijdrager
    vinceg

bedankt voor jullie reactie martiniman en esquare!

maar helaas..heb alle ‘Universele toegang’ onder ‘Toetsenbord’ functies aan en uit gehad, maar niets lijkt te helpen….
    vreemd

Bijdrager
    Esquare
    ”vinceg”

maar helaas..heb alle ‘Universele toegang’ onder ‘Toetsenbord’ functies aan en uit gehad, maar niets lijkt te helpen….

Dan staat vast ‘Voice over’ onder ‘Zien’ aan… (en je geluid uit):)

Bijdrager
    chatsmit

En zo niet, probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken en daarmee in te loggen. Als dit probleem zich niet voordoet bij een andere gebruiker, moet het een instelling zijn binnen jouw gebruikersaccount.

Moderator
    unSOUND

appeltje-F5 indrukken….

Staat ook in alle andere topics die hier over gestart zijn.

Bijdrager
    vinceg

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! (dat is een soort hoera!)
    bedankt Esquare dat was ‘m. Gewoon de voice over aan.

stom dat het zoiets simpels kan zijn. nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    rebbx

hahaha lol had ik pas ook, duurde idd ff voordat ik er achter kwam dat het de voice over was.

Bijdrager
    QriZ24

op dit soort momenten ben ik zo blij met dit forum.

Zou echt een uur verder zijn geweest als ik dit probleem (wat ik vanochtend dus had) op moest lossen

8)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.