6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    sally

Merkwaardig systeem update probleem..

Ik heb een MacPro (12core 2010).

Er zitten twee SSD’s in. (ondermeer)

Een met het systeem (Mojave) en programmas, de andere met audio.

Op die andere heeft vroeger een systeem gestaan (el Capitan).

Als ik een systeem update wil doen, moet ik de ‘andere’ uit mijn machine halen.

Laat ik hem zitten dan krijg ik Update Failed (de benodigde bestanden werden niet gevonden)

(opstartschijf is vastgelegd in de prefs)

Wie het snapt mag het uitleggen..

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb ergens gelezen dat je Mojave alleen kunt updaten als er geen schijf meer in je Mac zit waarop een systeem staat dat geen APFS kan lezen. Met El Capitan is dat het geval geloof ik. Dus moet je dat systeem El Capitan verwijderen of upgraden naar bvb High Sierra.

Bijdrager
    sally

Bedankt Mac Hammer Fan,

Het idee om die schijf er uit te halen, toen updaten niet wilde lukken, kreeg ik toen El Capitan er nog opstond.

Maar inmiddels is dat dus gewist, en dat zou toch afdoende moeten zijn. Maar nee.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het lijkt erop dat de installer die “andere” drive als de default ziet zodra hij hem vindt terwijl daar dus geen systeem op staat.

Start eens op met een PRAM reset. De default opstartschijf wordt dan (o.a.) opnieuw ingesteld. Ook kun je ook al staat het vinkje al goed in systeemvoorkeuren dit nogmaals instellen om corrupte data te herstellen.

Bijdrager
    sally

Bedankt Hendrik,

Beide tips toegepast, en warempel een geslaagde update met alle schijven aan boord,

Met een hartelijke groet,

Sally

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Graag gedaan hoor.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.