3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jbh

Merkwaardig 2 Apple ID's in iTunes

Ik had me er al een beetje bij neergelegd, maar meende de vraag hier toch eens te posten.

Ik heb al sinds enige tijd ongewenst 2 Apple ID’s om in te loggen in iTunes. De een is gebaseerd op mijn mailadres en de ander op een gewone naam. En het merkwaardige is dat ze door elkaar gebruikt lijken te worden als ik iets koop of binnenhaal via mijn iPhone en iPad. En dat is wat lastig als je updates doorkrijgt, want dan moet ik eerst ingelogd zijn via de ene account, daarna uitloggen en weer inloggen met de andere account. Beetje omslachtig.

Ter info: ik heb ze nooit bewust als 2 aparte accounts aangemaakt.

Heb inmiddels al wel geprobeerd het via de instellingen van de betreffende account in iTunes aan te passen, maar in de ene account moet je echt een mailadres als accountnaam opgeven en in de andere mag het geen mailadres zijn. Heel bizar.

De accountgegevens lijken wel erg op elkaar, moet ik erbij zeggen.

Heeft iemand er wellicht een oplossing voor?

PS Heeft dus geen om een van de accounts niet meer te gebruiken, want ‘aankopen’ worden vrij willekeurig op het ene of andere account binnengehaald.

Bijdrager
    Sc-cal

Normaal gezien moet je toch telkens inloggen per account?

Ik heb er ook 2 maar wanneer ik wissel moet ik men ww ingeven.

Je kan niet me 2 accounts tegelijk actief zijn.

Bijdrager
    jbh

Klopt! Maar dit is niet bewust ontstaan, dus ik heb nu 2 accounts die eigenlijk 1 hadden moeten zijn… Updates komen nu ene keer via ene account binnen en andere keer via de andere…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.