9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rnowed

Mercury vreet processorruimte [opgelost]

Als ik Mercury (msn) open heb staan, neemt dat zo’n beetje alle processor ruimte op mijn Powerbook in!
    Binnen no-time wordt ie bloedheet.

Meer mensen ervaring mee? Wat aan te doen?

Jammer want verder vindt ik het de beste msn-client (meerdere accounts, webcam, eigen emitcons, goede hotmailfunctie. Alleen wat traag soms)

Moderator
    Mac Daddy

Het is algemeen bekend dat Mercury je mac behoorlijk langzamer maakt.

Ik heb hier ooit gelezen dat dit komt omdat mercury uit Java is opgebouwd.
    En OSX kan hier niet goed mee overweg.
    Ik weet het niet helemaal zeker, maar er zijn hier meer mensen die hier meer van afweten.

Best jammer, want het is idd een goede messenger. Je kunt er veel kanten mee op.

Grappig je signature by the way, maar over messengers lopen hier al genoeg draadjes en ook wel mercury. Dus misschien de volgende keer iets langer zoeken.:wink:

Bijdrager
    PietjePuk

De enige meerwaarde dat ie biedt is webcamondersteuning, voor de rest valt er niet veel mee aan te vangen… (want idd een grote belasting voor je toestel)

Ik zou zeggen, wil je niet per sé webcammen op een bepaald moment, gebruik dan een ander programma.

Bijdrager
    Nikita
    ”pietjepuk6546″

De enige meerwaarde dat ie biedt is webcamondersteuning, voor de rest valt er niet veel mee aan te vangen… (want idd een grote belasting voor je toestel)

Ik zou zeggen, wil je niet per sé webcammen op een bepaald moment, gebruik dan een ander programma.

aMSN werkt ook met webcams en is naar mijn idee een stuk minder stroperig…

Bijdrager

aMSN en Mercury zijn allebei java applicatie. Java werkt niet erg snel op OS X. Waarschijnlijk gebruikt mercury meer kracht vanwege de webcam.

Bijdrager
    Rnowed

Ah sorry. Nu ook even op de FAQ van Mercury gekeken… :roll:

“Try disabling all the emoticon packages except the default one. If that helps, the problem most likely is a misformatted animated emoticon, I’ve had problems with animated emoticons before. Java is unable to play / read it and keeps trying (probably a java bug, not sure).

The best way to fix this is to find out what emoticon package is causing the problems, and removing the animated emoticons in it. You can do that 1 by 1 to find out which one is the problem and only remove that one, or you can remove all of them if you don’t what to work in it that much :-). ”

Het scheelt aanmerkelijk!!

Bijdrager
    iAgree

hoe zijn jouw ervaringen met de webcam functie op mercury? met amsn wat ik tot nu toe gebruik moet ik van alles gaan configureren in me netwerk voor dat het zou kunnen werken is dat mercury ook zo ?

Bijdrager
    PietjePuk

Voor de keren dat ik het gebruik heb ik niets moeten instellen, het ging vanzelf.
    Was met een logitecht quickcam pro 4000

Bijdrager
    Meref

Met mijn webcam (iSight) hoefde ik ook bij beiden niets in te stellen, maar Mercury is idd erg traag. Ook wat wemcambeelden betreft, hebben jullei dat ook? Maar nu doet aMSN het even niet bij mij dus zit ik op mercury.

trouwens irritant dat je bij Mercury niet tegelijk je eigen cam en de cam van de ander kunt zien!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.