15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Solar

Menuvensters InDesign resetten

Ik heb een raar probleem, ben bang dat ik tegen een “bug” in InDesign ben aangelopen.

Normaal gesproken heb ik mijn Teken- en Alinea venster aan elkaar gekoppeld staan, de een boven de ander. Gisteren was tijdens het schuiven met mijn deelvensters ook het Glyphs venster aan de onderzijde vastgekoppeld. Het Glyphs venster rek ik wel eens uit om de inhoud ervan beter te zien. Het Teken- en Alinea venster dat daarboven aan vast zat was dus mee uitgerekt (in de breedte). Nu heb ik vanmorgen het Glyphs venster weer los getrokken, maar nu houdt het Teken/Alinea vensters de breedte aan die door het Glyphs venster bepaald was en ik krijg ze niet meer terug in hun originele staat. De vensters zijn nu dus ± 20 centimeter breed op het scherm ipv. 5 cm.

Ik heb al geprobeerd onder Venster > Werkruimte mijn Menu’s en deelvensters opnieuw in te stellen, maar dat helpt ook niet. Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en dat iemand misschien en oplossing heeft. Anders wordt het toch opnieuw installeren ben ik bang.

Grtz

Bijdrager
    Blieper

Ik heb hetzelfde. Maar dat is telkens maar tijdelijk. Wat het precies is weet ik ook niet. :?

Bijdrager
    Solar

Oké… tijdelijk zeg jij. Definieer tijdelijk :D !

Gaat het automatisch ‘over’, zeg maar, doe je daar dan iets speciaals voor?
    Of is het van de ene op de andere dag ineens weer als vanouds? Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is mijn computer uitzetten en opnieuw opstarten. Zou dat helpen? Ik ga het gewoon even proberen.

Thanx.

Bijdrager
    MouseMighty

Ik neem aan CS3? Raar ik heb net geprobeerd om het te reproduceren maar krijg het (gelukkig?) niet voor elkaar.

Als ik dan nl op Paragraph en/of Character klik krijg ik dit:

Als ik daarna de panelen terugzet aan de rechterkant en ik klik erop dan onthoud InDesign wel de grootte van je panelen:

En onderstaande optie werkt niet?

Bijdrager
    SMac

Lijkt mij inderdaad zoals reeds omschreven een workspace akkefietje. Wellicht dat als resetten niet werkt een moment uitkiezen dat het goed staat (tijdelijk) en op dat moment je workspace opslaan en deze gebruiken als het fout gaat.

Bijdrager
    Macosx

Voorkeuren weggooien zal het wel oplossen !!!

:finderoud:

Bijdrager
    Solar

Klopt, zoals je het nu laat zien plaats je hem als tab naast het Paragraph- en Character venster. Je sleept hem er dan als het ware in, waardoor hij als tab wordt toegevoegd.

Maar probeer hem nu eens niet als tab toe te voegen, maar je Glyphs venster aan de onderkant van het Paragraph- en Character venster te koppelen, zodat het venster ‘er aan de onderkant aan vast hangt’…

[URL=http://www.zshare.net/image/2019663867f2b87d/ ]Afbeelding 3.png – 0.07MB[/URL]
    [URL=http://www.zshare.net/image/2019647765c08e7a/ ]Afbeelding 4.png – 0.03MB[/URL]

Bijdrager
    Blieper

Ik doe er niets aan, het gaat vanzelf over.

Ik heb mijn Workspace al bij de installatie opgeslagen die ik prettig vind en als ik die wil herroepen, dan blijft het hakkefiete er gewoon in. Het gaat meestal vanzelf weg. Ik weet in ieder geval dat het de volgende dag, dat ik weer ga werken, dat het dan weer weg is.
    :wink:

Bijdrager
    MouseMighty

Het gaat meestal vanzelf weg, de volgende dag. Dan zeg ik herstarten helpt dus van zowel de applicatie als je Mac?

”Solar”

Maar probeer hem nu eens niet als tab toe te voegen, maar je Glyphs venster aan de onderkant van het Paragraph- en Character venster te koppelen, zodat het venster ‘er aan de onderkant aan vast hangt’…

Tja dat verklaart voor mij wel veel ja. Het is dus wel mogelijk maar niet een goede manier van werken :P Zo maak je er een soort extra info palet aan en die grootte van het geheel heb jij nu bepaald! InDesign onthoud dat net als bij mijn opeennalaatste plaatje. Kortom als tab toevoegen aan de bovenkant of als apart paneel. Ik heb CS4 nu even niet bij de hand om te kijken of het daar ook nog in kan maar je kan het jezelf beter afleren of in aparte Workspace opslaan (maar of dat nou zo handig is)

Bijdrager
    Blieper

Nee dat helpt dus niet in ieder geval, daarom steek ik er ook niet meer zoveel tijd in, ik heb al van alles geprobeerd.

Als iemand de oplossing weet lees ik het graag!!

Bijdrager
    Solar

Tja… net de computer een paar minuten uitgezet, opnieuw opgestart en nog steeds hetzelfde euvel.

Hoe doen we dat ook alweer in OSX :|

Wat dat betreft had ik van het oude systeem meer kaas gegeten…

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Solar”

Tja… net de computer een paar minuten uitgezet, opnieuw opgestart en nog steeds hetzelfde euvel.

Hoe doen we dat ook alweer in OSX :|

Wat dat betreft had ik van het oude systeem meer kaas gegeten…

Shift+CTRL+ALT+CMD en dan op InDesign klikken. Dan vraagt hij of hij de prefs weg moet gooien.

Bijdrager
    MouseMighty

Handige tip om de prefs te trashen! Maar goed, prefs trashen is geen blijvende oplossing. Even werken met InDesign..En dan?Plakt de TS (of iemand anders) weer dat Glyps paneel onder die andere ipv ernaast. Kan je dezelfde actie weer herhalen. Je moet het zelf weten maar ik denk dat je meer hebt aan het veranderen van je werkwijze.

Bijdrager
    Solar

Normaliter koppel ik hem nooit aan andere vensters :wink:.
    Dat gebeurde tijdens wat geschuif met menuvensters et voila, het leed is geschied.
    Natuurlijk ook geen moment verwacht dat dit de consequentie zou zijn, overigens…
    Een blijvende oplossing zal toch van de ID-ontwikkelaars moeten komen denk ik.

Ik ga die prefs is proberen, kijken of dat werkt.

Bedankt voor de suggesties!

Bijdrager
    Solar

Prefs opruimen werkt.

Goeie tip, thanx!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.