10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    TheWhizz

Menubar verdwijnt regelmatig (behalve iconen, tijd, finder)

Ik heb al een tijdje het probleem dat de menubar verdwijnt als ik in een applicatie zit. Dit is bijzonder lastig aangezien als ik klik op de plek waar de menubar zou zitten ik altijd het finder menu krijg en niet de menu opties van de applicaties waar ik in werk.

Een paar vragen dus:

1. Meer mensen hier last van
    2. Kun je menubar een reset geven (finder resetten werkt soms maar wel tijdelijk)
    3. Zijn er apps die invloed hebben op de menubar

Bijdrager
    Kjelle_ve

2. uitloggen

Bijdrager
    TheWhizz

En nadat ik weer ingelogd ben en even heb gewerkt komt het probleem weer terug…….helaas dat had ik als eerste al eens geprobeerd.

Bijdrager
    1984

Met de VLC player heb ik wel gehad dat zowel de menubalk totaal weg was incl. dock.
    oplossing: plist weggooien en voorkeuren VLC resetten

Welke programma’s staan er open…….:roll:

Moderator
    unSOUND

Combo-update van OS X er eens overheen gooien…

Bijdrager
    Oppie

Lees je de MacFan? Want in het laatste nummer (69) stond een tip de menubalk uit beeld te houden door te stoeien met .plist bestanden; misschien heb je daar uitvoering aan gegeven?

”1984″

Met de VLC player heb ik wel gehad dat zowel de menubalk totaal weg was incl. dock.

Laat me raden: Video op Full screen?!:lol:

Bijdrager
    1984

Ja, Hoezo dat moet toch probleemloos kunnen……..90% heb ik er geen problemen mee……..maar die andere 10% doet hij soms vreemd……..Leg dat eens nader uit @Oppie……..:|

Bijdrager
    Oppie

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd, maar… wat jij noemt van VLC is toch normaal systeem gedrag?!

Bijdrager
    1984

Ja, ik begrijp als je de video op Full screen bekijkt dat dan de menubalk en dock niet zichtbaar zijn………….. :)
    [size=9:ddf6cdce97]maar ik bedoel wat anders, de enige oplossing is dan de Power knop gebruiken, omdat dock en menu balk weg zijn , alleen je normale destop en VLC bedieningspaneel zie je dan nog….[/size:ddf6cdce97]

Bijdrager
    TheWhizz

Ik denk dat ik het gevonden heb. Ik heb ooit iColon geinstalleerd en daarna zijn de problemen ontstaan. Na de uninstall feature nogmaals gedraaid te hebben (hij was was namelijk al een keer gedeinstalleerd) lijkt het nu goed te gaan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.