9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tessi

Menubalk weg

Ik heb net mijn computer opgestart en de menubalk is weg? Niet al ik in safari en al die andere programma’s zit, maar wel als ik gewoon in de finder zit. Ik kan de computer dus bv niet afsluiten.
    Ook niet als ik in safari zit en ik kan het appeltje wel zien, dan herstart de computer gewoon niet. Help?

Bijdrager
    The JM

Probeer eens ctrl+alt+cmd+eject.

Bijdrager
    RobinH

Druk de powerknop van je Mac eens 1 keer in.
    Als het goed is sluit hij dan af. Of er komt een optievenster, selecteer dan Afsluiten.

En start hem dan eens opnieuw op… :innocent:

Bijdrager
    Tessi

Ja dankje, ik heb hem maar weer afgesloten. Maar toch raar dat dat ineens gebeurd.
    Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb deze imac nou nog maar 4 dagen en installaties loopt ie niet goed door. (blijft altijd hangen bij installatie configureren) en heb hem dus al paar keer met die knop moeten uitzetten.. (is dat niet schadelijk?) en nou weer dit.. vind het beetje jammer :?

Bijdrager
    rrkramer

Je kan ook de finder opnieuw opstarten
    alt appeltje esc
    en dan de finder selecteren

druk op start opnieuw

Bijdrager
    Tessi

dankje, ik onthoud het voor de volende keer. Na de computer herstarten was ie er opeens weer :innocent:

Bijdrager
    Rub3n

dat is toch het eerste wat je probeert. voordat je hier vraagt of niet?

Bijdrager
    Tessi

ja natuurlijk, maar de eerste keer bleef hij weer weg dus ik dacht dat het dus alleen maar op een andere manier kon, zoals idd weer aanzetten met een of andere toetsen combinatie

Bijdrager
    boerke

Als dit een nieuwe mac is, ( 4 dagen ) zou ik er toch eventjes lekker mee teruggaan.

’t Lijkt me toch niet helemaal normaal.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.