10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iFolkert

menubalk verdwijnt als er geen programma aan is (muv finder)

hallo,
    mijn menubalk verdwijnt als ik niets anders aan heb dan de finder. pas als ik een ander programma seleteer of aanzet verschijnt hij weer.
    heb ik dit per ongeluk aangezet of is het een fout? ik zou het in ieder geval fijn vinden als iemand een oplossing weet!
    alvast bedankt,
    folkert

Bijdrager
    dams1

ik neem aan dat je de dock bedoeld. Waarschijnlijk heb je automatisch verbergen aangezet. Ga naar dock-voorkeuren en ving deze optie uit.

Bijdrager
    rudymassar

Ik heb dat probleem ook (MBP, 15″, C2D 2.2, 10.5.5 (was ook voor de update)), maar dan alleen na een boot.
    Alleen de incoontjes staan aan de rechterkant (niet netjes op z’n plek). Wanneer ik een programma open, dan bouwt de menubalk zich volledig op (witte balk met menu items en icoontjes netjes gerangschikt). Daarna blijft mijn menu, ook als alleen de Finder bestaat, gewoon goed.
    Voor mij is het minder storend als van Folkert, omdat hij de balk in de Finder constant kwijt is, maar ik ben wel benieuwd wat de oorzaak hiervan is en hoe te verhelpen.

Bijdrager
    sedikit

Hier precies hetzelfde, af en toe.Een click op het zojuist geopende programma of op het bureaublad, laat de menubalk weer zien. Niet zo’n ramp.Werk met Panther, iMac G4.

Bijdrager
    iFolkert

Super balen dus, want het is lelijk en onoverzichtelijk. En nee dus niet dock maar menubalk.
    Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg dat mijn menubalk er weer permanent is?

Bijdrager
    tinus_omt

Je kunt het per programma instellen:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070118003804854

Misschien heb je een van de utilities gebruikt om dit aan te zetten. Er is waarschijnlijk ook een optie om het voor alle programma’s tegelijk aan of uit te zetten.

Bijdrager
    rudymassar

Nee, m’n menubalk wordt/werd gedeeltelijk opgebouwd. Gek genoeg nadat ik de parameters had gereset (tijdens opstarten) en nu wordt m’n menubalk na elke boot goed opgebouwd. Misschien een tip om uit te proberen voor de andere?

Bijdrager
    tinus_omt

Dan heeft het iets te maken met de special effects van de halfdoorzichtige menubalk, dat werkt alleen met videokaarten die een bepaalde feature ondersteunen. Op de een of andere manier zal het systeem wel in de war geraakt zijn over wat voor een kaart je hebt, bijvoorbeeld dat hij denkt dat je kaart die features wel ondersteunt terwijl dat niet zo is.

Bijdrager
    R-Flow

Kan je er een screen shot van maken?

Bijdrager
    iFolkert

na een paar keer rebooten heb ik er gek genoeg geen last meer van..
    trouwens voor mij heeft het niets met videokaart te maken want 10.5 stond er al op toen ik hem kocht

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.