23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesse

menubalk

mensen,
    had net m’n mini op de tv aangesloten -> reso van 800 x 600

en nu weer op m’n 17″inch tft –> reso van 1280 x 1024

nu zie ik m’n tijd, bluetooth, airport niet meer rechtsbovenin in de menubalk…

behalve sallingclicker

ik heb al bij systeemvoorkeuren gekeken en stond het overal wel aangevinkt: Toon in Menubalk!

wat moet ik doen om het weer terug te zetten..

MvG

Jesse

Bijdrager
    Oppie

Het is idd vreemd met die kinderen: eerst roepen (schreeuwen) en dan kijken…

Er zijn de laatste 48 uur verschillende topics over dit onderwerp opgestart; kijk eerst eens of je daar wat mee kan…
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=940143&highlight=#940143
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=70115
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=72450

Bijdrager
    Jesse

whaha, alsof de zoek functie zo goed werkt zeg..

daar heb je toch veel aan!

maar toch bedankt! :P

EDIT: BTW hij mag van mij op slot hoor!

Bijdrager
    Freek.

whaha?! Heb je ‘m weer ’s geprobeerd? Niet om te sarren maar juist om gebruikers er op te wijzen: de zoekfunctie doet het weer gedeeltelijk. Zie mijn onderschrift en/of unSOUND’s sticky: De zoekfunctie. Tips, trucks en resultaten. Even doorscrollen naar het laatste bericht met update van vandaag :D

In jouw geval voldeed de zoekterm ‘menubalk’ prima!

Bijdrager
    Jesse

hmm.. ik zal hem zo wel eens uitproberen

maar m’n probleem met de menubalk is nogsteeds niet opgelost

ik moet bij activiteitenweergave dat SystemUIServer opnieuw opstarten
    als ik daar op zoek krijg ik SystemEvents en die blijft steeds staan maar
    SystemUIServer komt 1 seconde in beeld, verdwijnt 1 seconde en komt
    weer in beeld.. hoe moet ik deze dan restarten?

Bijdrager
    Jesse

WHAA,, NU NOG IETS VEEL GEKKERS

heb dus die nieuwste frontrow geinstalleerd op m’n G4 mini 1,5 ghz vannochtend

sindsdien doet de menubalk het niet meer

en als ik naar systeemvoorkeuren –> toetsenbord & muis dan stopt systeemvoorkeuren ( en ook bij geluid! )

en heb m’n account al uit – en in gelogt maar nog steeds: systeemvoorkeuren is onverwacht gestopt..

hmm vreemde zaak dit..

ofniet?

Bijdrager
    michelvdb

/Systeem/Bibliotheek/CoreServices/Menu Extras
    Hier staan ze allemaal. Dubbelklik op het nodige menu.

Bijdrager
    Jesse

dat werkt neit gebeurt niets

en frontrow start zowiezo ook niet meer op!

HELP!

Bijdrager
    Jesse

bij een herstart zit ik met dezelfde problemen, wat moet ik nu doen? :(

Bijdrager
    Jpunt

[size=9:7b8911f39a]als je de zoekfunctie echt had gebruikt had je het wel gevonden…[/size:7b8911f39a]

de combo 10.4.5 her-installeren en FrontRow de-installeren helpt als het goed is.

Bijdrager
    Jesse

hoe herinstalleer ik 10.4.5 dan?

Bijdrager
    Jpunt

dat is een betere vraag.. je reageerde zelf notebene in een topic waar het antwoord in staat!
    deze was ook niet moeilijk te vinden..

ik dacht dat ik lui was…

Bijdrager
    Jesse

en ik krijg frontrow volgensmij ook niet helemaal gedeinstallt want spotlight is nu ook weg..;)

Bijdrager
    Freek.

We zullen er maar vanuit gaan dat guess even een beetje in paniek is en het allemaal niet meer weet of ziet.
    guess… rustig en geen paniek. Lees eerst even op je gemak de gegeven tips door en de link hierboven van JaZ86. Ga niet zomaar allerhande ingewikkelde stappen ondernemen en dingen lukraak proberen of verplaatsen. Draai de combo-update als je uitgelezen bent en laat Frontrow even achterwege (hoort toch officiëel niet op de Mini of zit ik er naast?).
    Daarna horen we weer van je, oké?

Bijdrager
    Jpunt

en dat staat op de site van Front Row Enabler

en nu heb ik het wel weer een beetje gehad, ZOEK het uit!

Bijdrager
    Jesse

nou en bedankt!

maar heb de combo update dus gedraait en zie en merk geen verschil

de iconen nog niet terug en als ik in systeemvoorkeuren toetsenbord & muis/geluid selecteer stop hij onverwacht

nog steeds dezelfde problemen en spotlight hoe start ik die op zonder hem rechtsboven op te kunnen starten?!

Bijdrager
    Freek.

Dus… je hebt binnen 10 minuten de comboinstaller geïnstalleerd? Vooraf met Schijfhulpprogramma de Volumebevoegdheden hersteld en na de herstart nog een keer. Vervolgens nog eens hertstart. Het klinkt als een omweg maar zo doe ik het meestal. Onlangs via ICTeam hetzelfde advies gekregen om updates op deze manier te installeren.
    Heb je verder nog malle dingetjes in je systeem lopen zoals skins etc?

Bijdrager
    Jesse

heb nu in de finder alles wat frontrow gaf weggegooit combo geinstalleerd en doet nog steeds niets

Bijdrager
    Jesse

wat is nou precies combo installer dan?

dat je hem via de apple site download en installeerd i.p.v via software update in het :apple: menutje

dat heb ik gedaan dus.. geen resultaat

BTW NO SKINS:P

Bijdrager
    Jesse

laat maar bedankt voor de hulp in ieder geval ik ga het zelf even uitzoeken en het gaat ook lukken!

Bijdrager
    michelvdb

Open /Programma’s/Hulpprogramma’s/Schijfhulpprogramma > tab SchijfEHBO > klik op de knop Herstel volumebevoegdheden.

Bijdrager
    Jesse

nou ik heb het allemaal helemaal opnieuw gedaan is gelukt

draai nu frontrow 1.2.1 (installatie zonder enable frontrow) zowals die turkishdelight zei en dat werkt prima!

bedankt allmeaal!

Bijdrager
    Larz

De combo update is iets van 120 mb, die moet je installeren, anders de Sec. update 001 voor PPC installeren en de bevoegdheden hestellen..

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.