9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Janton

Menu ontwikkelen om DivX af te spelen op DivX-Player

Beste :apple: ,

Deze dagen hebben de meeste DvD-spelers de mogelijkheid om DivX af te spelen.

Zelf brand ik wel is wat divx films op cd, maar meestal verkies ik toch een gewonen dvd.

Echter nu mijn vraag, is het mogelijk om een menu te creëeren waaruit je die divx films kunt selecteren. Normaal kan je de films wel selecteren via de dvd speler, alleen is dit het standaard menu van de dvd speler. Ik zou graag zelf een menu willen maken?

Mvg,
    Janton

Bijdrager
    Pieterr

Kijk hier eens.

Moderator
    unSOUND

Hij wil geen DVD maken van zijn DivX bestanden, hij wil alleen een menu maken waar hij kan kiezen uit de DivX bestanden die op de schijf staan. De films moeten dus in het DivX formaat blijven.

Bijdrager
    Janton

unSOUND inderdaad, ik wil GEEN divx naar DVD maar ik wil het formaat divx/xvid gewoon behouden

anders had ik dit wel gedaan in dvd studio Pro:wink:

Bijdrager
    Koalabeer

Afgelopen zomer heb ik een DVD-speler gekocht van Sony, wanneer je daar een DVD-R instopt met bijvoorbeeld 4 films krijg je na het drukken op display gewoon een menu met de bestandsnamen om uit te kiezen. Deze kun je tijdens het afspelen ook nog eens laten scrollen over het display. Ziet er netjes uit.

Bijdrager
    Prettyblue1

TS wil echter zijn eigen menu maken en niet tegen de ingebakken versie van de DVD player aankijken. Ik ben bang dat-ie in dat geval dan in de firmware van de player moet gaan wroeten, ik kan me zo 1 2 3 nog niks bedenken waarmee je dat gedeelte overruled.

Bijdrager
    Janton

Ja Koalabeer dat is dus het standaard menu wat ik juist niet wil, maar als nog bedankt voor de reactie :wink:

Prettyblue1 ik was zelf ook al bang dat het een moeilijke opgaven was…. ik denk dat het best mogelijk is, alleen dat hiervoor nog geen software is gemaakt. Jammer genoeg:roll: Ideeën voor de videosoftware programmeurs :o

Moderator
    unSOUND

Het heeft niks met software te maken, maar met de hardware. Want je gaat DVD-opties en DivX-opties door elkaar heen gebruiken op DVD, en dan snapt de DVD speler er ook niks meer van. DivX is wel bezig met een techniek om DIvX films inclusief menu te maken, maar zelfs al krijgen ze dat voor elkaar, dan nog zullen de huidige DivX spelers dat niet ondersteunen…

Bijdrager
    Janton

Ik had net een stuk getypt alleen toen ik hem later las kwam het idee totaal verkeerd over!

Ik heb gevonden hoe het moet, als men wil weten hoe ik zal het posten ben alleen zelf nog aan het expirimenteren!:)

Sorry als het verkeerd overkwam 8)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.