7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Joefje

Menu bestanden openen of opslaan blijvend aanpassen

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven en daarom kan ik ook niet goed terugzoeken of dit al eerder aan bod is geweest.

Sinds vorige week heb ik een nieuwe iMac (OS 10.12.2) en ik struikel er steeds over dat het popup menu dat verschijnt als je een bestand wilt openen of opslaan er anders uitziet dan ik gewend ben.

In de kolom links staan alleen de aanwezige schijven en als ik dus naar de juiste map wil, moet ik soms een enorm aantal keer naar rechts klikken; op mijn oude iMac stonden boven de schijven ook een aantal favoriete mappen die ik daardoor rechtstreeks kon benaderen. Veel makkelijker!

Ik heb al geprobeerd om een map die ik veel gebruik naar links te slepen, dan verschijnt er ook een ‘favorieten’ maar dit slaat hij niet op. Iedere volgende keer moet ik dus toch weer gewoon van schijf naar users naar username naar documents etc.

Iemand enig idee waar ik dit blijvend kan aanpassen? In de Finder staan ze wel en blijven ze ook gewoon staan.

Bijdrager
    GoeieDag

Een schermafbeelding zou enorm helpen voor het begrip.
    Maar een gokje: Favorieten in betreffende kolom staat op ‘Verberg’. Dus zet de muispointer achter Favorieten en zie dat het woord ‘Toon’ zichtbaar wordt en klik erop.
    (Je kunt ook even in een Finder venster kijken hoe het werkt, want daar werkt het dus op dezelfde manier.)

Bijdrager
    Joefje

Ah sorry, ja bij deze.

En nee, er is dus uberhaupt geen ‘favorites’ te zien. Dus ook niks te hiden of unhiden.

Bijdrager
    GoeieDag

Herstart hielp niet?

Bijdrager
    Joefje

Nee, ik heb dit op mijn MacBook ook, maar die gebruik ik vooral voor Netflix.:-D Dus daar maakt het niet uit.

Het is echt een nieuwere versie dan ik gewend ben, met andere instellingen en het is vast aan te passen maar ik weet dus niet waar.

Bijdrager
    Franky Mac

Hier staat wat je kunt proberen, bij Fix a Missing Sidebar or Messed Up Sidebar in Open / Save Windows of Mac OS X:
    http://osxdaily.com/2016/03/05/fix-missing-sidebar-open-save-window-mac-os-x/

Het wissen van de com.apple.finder.plist heeft wel als gevolg dat je de Finder instellingen die je gewijzigd hebt (favorieten ed.) kwijt bent. Om een en ander weer opnieuw in te stellen, ga naar Finder -> Voorkeuren -> Navigatiekolom, kies daar de onderdelen die je wilt.

Bijdrager
    Joefje

Yes, dank, dat is het!!! Waarom dat dan zowel op laptop als nu ook op nieuwe iMac gebeurt geen idee; die twee delen niks met elkaar. Maar ik ben blij want het is gefixt, yes!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.