30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)
  • Q:
    Bijdrager
    Waxel

Mensen overhalen

He Allemaal

Dit is mijn eerste post op dit forum, en ik zal maar meteen met een vraag binnen vallen.:)

Hoe krijg je mensen zover te switchen? Ten eerste is die uit nieuwschierigheid hoe jullie dit aanpakken en ten tweede ben ik al een tijd bezig mijn ouders zo ver te krijgen dat ze gaan switchen.
    Ze willen niet overstappen, omdat windows voor hun gemakkelijk werkt. Maar als er iets met film/foto’s gedaan moet worden dan krijg ik de vraag “kan jij dat niet even doen/mag ik je macbook even lenen, want op een mac gaat dat zo makkelijk.”.

Natuurlijk vind ik dit niet erg, maar ik zou het niet erg vinden als ik ze zelf ook aan een mac krijg.:)

Bijdrager
    Gates

Laat ze gewoon met regelmaat gebruik maken van jouw Mac, want het is een grote stap om over te stappen als je alleen Windows gewend bent. Dan raken ze vanzelf overtuigd.

Overigens zou ik niet proberen om anderen over te halen, aangezien je er mensen mee irriteert, maar in dit geval gaat het om je ouders, dus is het niet zo erg.

Bijdrager
    Noxa

Ik zit nu 2 dagen op een Mac. En ben de afgelopen 20 jaar Windows gewent. Maar dit voelt als thuis komen. (bijna) Alles werkt meteen. Geen gezeik met drivers etc. Het voelt intuïtief. Maar om iemand over te halen? Laat ze gewoon zien hoe verschrikkelijk mooi en gelikt het er uit ziet.

Bijdrager
    Dedstok
    ”Waxel”

He Allemaal

Dit is mijn eerste post op dit forum, en ik zal maar meteen met een vraag binnen vallen.:)

Hoe krijg je mensen zover te switchen? Ten eerste is die uit nieuwschierigheid hoe jullie dit aanpakken en ten tweede ben ik al een tijd bezig mijn ouders zo ver te krijgen dat ze gaan switchen.
    Ze willen niet overstappen, omdat windows voor hun gemakkelijk werkt. Maar als er iets met film/foto’s gedaan moet worden dan krijg ik de vraag “kan jij dat niet even doen/mag ik je macbook even lenen, want op een mac gaat dat zo makkelijk.”.

Natuurlijk vind ik dit niet erg, maar ik zou het niet erg vinden als ik ze zelf ook aan een mac krijg.:)

Dit zal je denkik altijd krijgen..

Laat staan je ouders zullen een mac krijgen..
    Dan zullen ze alsnog vragen: kan je dit filmpje voor me bewerken e.d.

Bijdrager
    MacBoot

mijn ouders zien alle voordelen van een Mac en zouden er graag eentje willen
    al zou het alleen maar zijn zodat ze niet meer bang hoeven te zijn voor virussen
    het enige wat ze tegenhoud (zover ik weet) is de hoge aanschafprijs
    maar je weet nooit, misschien zeggen ze op een dag; “Ga je mee naar de Apple winkel?”

Bijdrager
    Gates

Waarschijnlijk ga je over een aantal jaar voldoende verdienen om er 1 te kunnen schenken aan je ouders :wink:

Bijdrager
    Rub3n

kdoe geen moeite om mensen over te halen een mac te kopen, wat kan mij ut schelen wat een ander voor computer heeft.

Bijdrager
    MacBoot
    ”BillGates”

Waarschijnlijk ga je over een aantal jaar voldoende verdienen om er 1 te kunnen schenken aan je ouders :wink:

laten we het hopen:P

Bijdrager
    carpebios

We zijn toch geen jehova’s?

Bijdrager
    R-Flow
    ”carpebios”

Ik zat exact hetzelfde te denken toen ik de titel las.

Bijdrager
    Waxel
    ”carpebios”

Nee gelukkig niet.

Daarom hou ik het ook bij het overhalen van mijn ouders.

Bijdrager
    carpebios

Om het alvast te oefenen voor straks aan de deur?

Bijdrager
    Bob4171

Mijn ouders willen dus echt totaal géén Mac. (Maar ik wel ;))
    Kan iemand ze ompraten?:P

Bijdrager
    Josebo.

Laat je ouders een keer een dag op een Mac werken!:wink:

Bijdrager
    n8n

Laat je ouders een Mac kopen met dualboot op XP of Vista :?

Bijdrager
    Bob4171
    ”Josebo.”

Laat je ouders een keer een dag op een Mac werken!:wink:

Bedankt voor de tip , maar ik denk niet dat ze er wel zin in hebben;)
    Zijn er niet gratis probeerlessen ofzo in de richting van Amersfoort? :?

Bijdrager
    apple_fan

neem ze mee naar een APR dan zijn ze wel om, denk ik . was bij mijn moeder en vader ook.

Bijdrager
    koekiewous

Ik heb ooit een 2e hands Mac gekocht via Marktplaats (bolletje) en toen ik die kwam ophalen kreeg ik er pardoes een 2e gratis bij. Ik heb dien toen aan mijn ouders gegeven en binnen een week hadden ze toen een 2e gekocht zodat ze allebij tegelijk konden “maccen” inmiddels is dat al weer 2 jaar terug en is het gratis 2e bolletje al bij diverse mensen als cadeau beland die vervolgens zelf een nieuwe zijn gaan kopen en het gratis bolletje wederom aan een ander hebben gegeven.

Bijdrager
    ipodtouch

Ik heb het Leopard filmpje laten zien.

Bijdrager
    Bob4171
    ”ipodtouch”

Ik heb het Leopard filmpje laten zien.

Zoo, dat is makkelijk!

Bijdrager
    fctje

Het gaat op dit moment ook zeer goed, We hebben een macbook maar mijn ma is bij de dixons geweest en ze vroeg wat ik van die mooooooie computer vond. zij vond hem prachtig:lol: IMAC!

Moderator
    unSOUND
    ”Bob4171″

Mijn ouders willen dus echt totaal géén Mac.

Dan hebben ze dus hun keuze gemaakt. Respecteer die keuze dan ook. Drammen werkt averechts.

Bijdrager
    MichMich

Ach, mijn vader wilde ook geen Mac, tot ik zei: “Prima, maar dan val je maar iemand anders lastig met je computer problemen…”

Nu hij een mac heeft zweert hij er bij, en gaat hij zelf als Applehova door het leven…;)

Bijdrager
    Juch

weet je wat het vervelende is aan Apple/Mac?

Dat alle gebruikers een soort van evangelist worden en de behoefte voelen om het goede woord te verspreiden….Heel irritant. Ik ben al jaren een macgebruiker en fan, maar hou toch op met het verkondiging van de verlossing genaamd Apple. Als je zo nodig een religie wil uitoefenen, er zijn bijbels/korans/tora’s zat.

Bijdrager
    Whymme

Hoe het niet moet ….

Mijn moeder mag tegenwoordig van haar pensioen genieten en een paar jaar geleden wilde ze toch wat meer met computers gaan doen. Zeg ik: Dan moet je een mac nemen, die zijn gemakkelijk te gebruiken, je hoeft geen drivers te installeren, je bent beter beschermd tegen virussen, bla, bla, bla …” Enfin, dat leek mijn moeder wel wat. Wij dus naar de Apple winkel en daar rondgekeken. Verkoper komt erbij staan, vraagt waar mijn moeder een computer voor wil gebruiken, vertelt wat over de mac, en zegt: “Dit is zo eenvoudig, het is echt ‘Computers for Dummies’.”

Gezicht van mijn moeder betrekt, en nog geen vijf minuten later staan we buiten. Moeder briest: “Computers for dummies! Waar ziet die vent me wel voor aan? Enkel omdat ik niet veel van computers weet, laat ik me niet voor dom uitmaken!”

Ze heeft nu een Dell laptop en de problemen die daarbij horen. Ze kan nog steeds geen mail versturen.

Bijdrager
    roy

Brakke winkel:D

Mijn vader switchte in verband met veiligheid. En toen er een macje in de huiskamer stond als mijn vader aan het werk was ging mijn moeder er wel eens aan zitten. En die werd er wous van. Deze zomer een nieuwe iMac voor mijzelf gekocht en iBook aan moeder gegeven.

Het is gewoon een kwestie van iemand een tijdje zijn of haar gang laten gaan op een mac, en dan is de eigenlijke switch al rond.

Bijdrager
    Xiapano

Mijn neefje. (12 jarig ) . die heb ik kennis laten maken met de iPhone..die was meteen verkocht.. en nu heeft die er ook een..

Net belde die me op.. hij wilde ook graag een mac computer.. Dat komt omdat ik hem die van mij hebt laten zien en hem een paar keer een APR hebt laten zien.. Hij gaat over 2 weken bij me kijken of het een MacBook ( alu ) word of een iMac…

Ben benieuwd..

Bijdrager
    Nietzman

Een jochie van 12 met een iPhone? :’). Applecare dekt geen zandbakschade hè?

Bijdrager
    Xiapano

Hahahahaa..

Hij is er erg zuinig op hoor :lol:

En hij speelt niet meer in de zandbak.. maar hij sleutelt aan auto’s voor zijn hobby..

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik haal niemand over.

Maar als ze weer eens een vastloper hebben in Windows, of weer lopen te schelden dat hun webcam het weer eens niet doet is mijn lach de subtielste niet.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.