16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Mening: macbook pro 13 inch; nu of wachten?

Uiteraard zullen velen van jullie nu denken; niet weer zo’n topic!

Maar ondanks het googlen en kijken op de buyersguide van macrumors.com toch deze vraag.

Voor mijn werk moet ik een laptop hebben, en ik ben nou eenmaal een mac gebruiker.
    Mijn toetsenbord van mijn vier jaar oude macbook pro is kapot na champagne er over is gesmeten.

Ik zit al een tijd te denken om een nieuwe laptop aan te schaffen, en nu zou het dus goed uit komen, omdat ik denk dat ik de mijne een tijdje kwijt ga zijn voor reparatie (werk nu even tijdelijk met een extern keyboard eraan).

Maarrrr op macrumors.com hebben ze het over updates begin 2011 voor de 15/17 inch modellen.

Ik zou toch (gezien draagbaarheid) voor de 13 inch gaan…

wat zouden jullie doen? kopen? of blijven werken met een extern toetsenbord tot…..?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Wat doe je ermee qua werk? Als de systeemvereisten nu ok zijn maakt een update toch niet uit?

Bijdrager
    Ostinato

Lees de Buyer’s Guide goed:

“The new option does not constitute a full update to the MacBook Pro line, but does suggest that a more substantial update to the full MacBook Pro lineup is not imminent.”

M.a.w. MacRumors gaat ervan uit dat de overige modellen waarschijnlijk geen wijziging krijgen. Ik begrijp het advies van MR dan ook niet helemaal (Don’t Buy, Update Soon). Tenzij ze een typo hebben gemaakt en die laatste ‘not’ daar niet hoort te staan.:lol:

Decisions decisions.

Bijdrager
    Rolf

een oud chinees (Confucius geloof ik) spreekwoord zegt: nu kopen als je hem nu nodig hebt, wachten als je hem nu niet nodig hebt.

:evil:

Bijdrager
    CMD-Z

ja gek he; die ‘not’ hoort er op basis van het overige verhaal niet te staan inderdaad.
    En als het een update betreft dus zal het wsch de processorsnelheid zijn, en ja de huidige specs zijn nu ok voor mijn werk idd (@ jeroen ruiter) dus, dan zou ik op basis daarvan maar gewoon nu moeten kopen.

Bijdrager
    bouncer

Ik zou een fles Champagne kopen, die opdrinken en dan kijken hoe mijn pet staat.

Bijdrager
    CMD-Z

haha,

vandaar dat apple zo goed zaken doet

Bijdrager
    Pieterr

Als je geen haast hebt zou ik nog even wachten op de MacBooks met Sandy Bridge. (waarom?)
    En als je wel haast hebt: meteen kopen die handel!

Bijdrager
    CMD-Z

mmmm thanks pieterrr; weet je iets over ‘roddels’ wanneer dit ongeveer in de macbooks zou moeten komen?

Bijdrager
    Pieterr

De eerste notebooks met Sandy Bridge komen er nu al aan. Maar bij de introductie van de Core iX processoren destijds liep Apple een paar maanden achter dit front aan, dus het blijft koffiedik kijken.

Bijdrager
    strigoi

Ik gok tussen nu en april, of te wel in het eerste kwartaal van 2011. Het Sandy Bridge platform is begin deze maand geïntroduceerd door intel, wanneer we het in de MacBook Pro 15″, 17″ en MacBook Pro 13″ gaan zien is echt koffie-dik-kijken.

Bijdrager
    CMD-Z

mmm misschien toch de moeite om mijn keyboard van mijn 4 jaar oude MBP te laten vervangen en tot maart/april te wachten

Bijdrager
    J-P-H

Ik denk eerlijk gezegd dat we in het voorjaar een nieuwe lijn MBP krijgen.
    De MacBook Air heeft een nieuw tijdperk ingeluid: flash in the pan!

Dus… ff wachten.

Bijdrager
    chopchop

Ik heb vorige week een nieuwe MBP 13 inch gekocht. Ik weet dat het huidige model al een tijd beschikbaar is, maar als je het ding nodig hebt is het niet anders. Hoe dan ook, het is en blijft een top machine! BAM!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.